تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

جهاد تبیین به روایت اسناد-2 ایران و اسرائیل

0

جهاد تبیین به روایت اسناد-2 ایران و اسرائیل

 

 

کلاس ضد مسلمانی؟!

شماره: 7231/ س ت                                                                                                                               تاریخ: 6/4/42

موضوع: جلسه سرمایه‌داران جهود

ساعت 2100 یکشنبه 2/4/42 جلسه سرمایه‌داران جهود با حضور 32 نفر در دبیرستان روبروی محل سازمان نگهبانان آزادی تشکیل گردید. ابتدا صحبت شد که چهل میلیون تومان به دولت داده و در عوض زمین از دولت خریداری کنند. عده‌ای اظهار داشتند که اگر ما این کار را نکنیم نه می‌توانیم اینجا باشیم و نه می‌توانیم وضع اقتصادی خود را مرتب کرده و کاری از پیش ببریم ولی بقیه با این کار موافقت نکردند.

سپس راجع به تشکیل کلاس ضد مسلمانی صحبت شد و اظهار داشتند که 85 هزار تومان برای این کار جمع شده عده‌ای گفتند این سرمایه برای این کار کافی نیست و جمعی اظهار می‌داشتند که اندازه است بالاخره دو دستگی و اختلاف نظر بالا گرفت و جلسه بهم خورد و افراد از جا برخاسته رفتند و بررسی درباره این موضوع به جلسه آینده موکول گردید% د

پرونده مربوطه ضمیمه و در بخش 321 اقدامی ندارد.

غفوریان

کامیاب 42/4/12

 

قران تحریف شده

رونوشت گزارش خبر شماره 12959/20 ﻫ 3- 18/2/48

موضوع- غلامحسین جعفری

نامبرده بالا در تاریخ 16/2/48 در منزل سید محمدرضا سعیدی اظهار داشت یهودی ها قرآنی چاپ کرده‌اند و آیات مربوط به یهود را از آن حذف کرده‌اند ولی هنوز این قرآن به تهران نیامده است.

رونوشت برابر اصل است. ش – اصل در پرونده 16165 بایگانی است.

در پرونده مربوط به یهودی ها بایگانی شود.

باستحضار ریاست بخش 321 برسد.

 

 

رابطه با اسرائیل

مفتخراً به شرفعرض پیشگاه مبارک ملوکانه می‌رساند،

سحرگاه روز جاری 10/4/35 رابط سرویس اسرائیل در تهران بطور شفاهی اطلاع داد که آقای اسحق رابین نخست وزیر اسرائیل ضمن عذرخواهی از پیشگاه مبارک شاهنشاه آریامهر استدعا نموده که به علت اوضاع خآص منطقه بازدید ایشان از ایران که قرار بود در تاریخ فردا 11/4/35 انجام پذیرد به تاریخ دیگری موکول گردد. نخست وزیر اسرائیل اظهار اطمینان نموده که شاهنشاه ایران با درک وسیع و عمیقی که از اوضاع منطقه دارند نامبرده را مورد عفو قرار خواهند داد.

مراتب از شرفعرض پیشگاه مبارک ملوکانه می‌گذرد.

جان نثار- ارتشبد نصیری

از شرف عرض مبارک شاهانه گذشت فرمودند خودش ایامی را که می‌تواند بیاید اطلاع دهد.

 

 

به مصلحت نیست

پیشگاه مبارک اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر

مفتخراً به شرفعرض می‌رساند:

در تاریخ 5/7/57 طی گزارشی به شرفعرض رسید که «مناخیم بگین» نخست وزیر اسرائیل اظهار تمایل نموده در صورتیکه رأی انور ملوکانه استقرار پذیرد به منظور تقدیم عرایضی پیرامون تحولات حاصله در کنفرانس «کمپ دیوید» بطور غیر رسمی به تهران مسافرت کرده و به پیشگاه اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر شرفیاب گردد.

در پاسخ استدعای «مناخیم بگین» مقرر گردید «تاریخ مسافرت را متعاقبا» اعلام خواهیم داشت که اوامر صادره به همین نحو به رابط سرویس اسرائیل ابلاغ گردید تا به مقامات متبوعه‌اش اطلاع دهد.

دکتر «کیخمی» معاون سرویس اسرائیل که به مناسبت کنفرانس سه جانبه (سرویس‌های ایران- ترکیه- اسرائیل) به تهران آمده در تاریخ 2/10/57 طی ملاقاتی با جان نثار اظهار داشت چنانچه شاهنشاه آریامهر اراده فرمایند وزیر امور خارجه اسرائیل افتخار خواهد داشت در هر تاریخی که تعیین شود به ایران مسافرت کرده و به منظور تقدیم مراتب همبستگی دولت و ملت اسرائیل و نیز تقدیم عرایضی پیرامون تحولات اخیر خاورمیانه به پیشگاه شاهنشاه به حضور معظم له شرفیاب گردد.

تصویب استدعای معروضه منوط به اراده سنیه شاهانه است.

جان نثار- سپهبد ناصر مقدم

از شرفعرض پیشگاه مبارک شاهنشاه آریامهر گذشت.

مقرر فرمودند در زمان حال بمصلحت نیست

امکان علنی شدن وجود دارد

در آینده اقدام خواهد شد.                          سپهبد مقدم 3/10/57

اوامر شاهانه به معاون سرویس اسرائیل ابلاغ گردید. 3/10

 

جهاد تبیین به روایت اسناد-2 ایران و اسرائیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.