تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

سناریوهای ترور اسماعیل هنیه

2

سناریوهای ترور اسماعیل هنیه

بنام خدا

نتانیاهو وقتی دست زدن های ممتد نمایندگان کنگره آمریکا را می دید در حقیقت مجوز ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه را دریافت می کرد.

اما پشت پرده این اقدام یعنی اینکه چرا اسماعیل هنیه در این مقطع و آنهم در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی بود در قلب ایران ترور می شود چه می تواند باشد؟ و سناریوه های مطرح در این رابطه چیست؟

  • مقر اصلی هنیه در قطر بود و او از همانجا اقدامات سیاسی خود در جبهه مقاومت بر علیه رژیم صهیونیستی را انجام می داد. رژیم غاصب اسرائیل به دنبال نیات پلید خود توانسته بود روابط خود را با کشورهای عرب منطقه بهبود ببخشد. که تبلور آن در پیمانی بنام ابراهیم مشهود بود. اما حمله خود جوش مقاومت حماس در هفت اکتبر 2023 خط بطلانی به این پیمان و معادلات بعد آن کشید. اگر این ترور در قطر صورت می گرفت قطعا ضربه سختی به این روابط می خورد و قطعا قطر حاضر نبود چنین هزینه سنگینی را بپردازد آنهم در حالی که تقریبا تمامی دنیای عرب در مقابل موضوع فلسطین سیاست دوگانه ایی را در پیش گرفته اند. بنابراین اینکه چگونه محل دقیق رفت و امد و استراحت هنیه به اطلاع دستگاه جاسوسی اسرائیل رسیده است تا آنها بتوانند رهبر سیاسی حماس را ترور نمایند را باید از همین مکان یعنی قطر شروع کرد. هرچند که در پیگیری این موضوع نباید به اصل وحدت امت اسلامی خدشه ائی وارد شود. امید است دولت قطر در این رابطه اقدامات شایسته ائی را انجام دهد.
  • در مورد انتخاب محل ترور، یعنی تهران انهم در حالی که اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود و طبق کلیه قرارداد و کنواسیون های بین المللی، مهمانان رسمی از هرگونه تعرض کشورهای ثالث مصون بوده و دولت میزبان می بایست تمامی اقدامات لازم رابرای حفظ مهمانان رسمی خود به عمل آورد. چه سناریوهایی می تواند وجود داشته باشد؟

رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو با این اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه؛ چند مطلب را خواست به دنیا اعلام بدارد.

اول: اسرائیل به دنیا اعلام کند به هیچ عنوان به پیمان ها و قرار دادهای بین المللی پایبند نیست. لذا اگر تصمیم بگیرد حتی در قلب سرزمین های دشمن اصلی خود یعنی ایران هم نفوذ می کند و دست به ترور می زند. همانطور که قبلا هم اینکار را کرده است.

دوم: رژیم صهیونیستی با اینکارش خواست نشان دهد براحتی می تواند امنیت فضای کشور ایران را دستخوش اقدامات خشونت بار خود کند. کاری که بارها با ترورهای ناجوانمردانه افراد در ایران و تهران و ترور دانشمندان هسته ایی جمهوری اسلامی انجام داده بود و حتی با راه اندازی شورش های خیابانی به بهانه های مضحک مثلا خواسته است امنیت ایران مقتدر را به بازی بگیرد. که هر دفعه با تو دهنی محکم مردم و جمهوری اسلامی اقداماتش با شکست روبرو شده است. اسرائیل این مفهوم را درک نمی کند که در مرام دشمن خود خون بر شمشیر پیروز است .

سوم: درگیر کردن و به چالش کشاندن روابط سیاسی گروه های مقاومت با تهران بود. به بیان دیگر نشان دادن این مطلب که تهران دیگر برای مقاومت و رهبرانش جای امنی نیست و در حقیقت رهبری مقاومت را با این کار از تهران گرفته و مقاومت عملا با خلا رهبری روبرو سازد. هر چند به صورت موقت و در بحبوبه درگیری های طوفان الاقصی. ولی زهی خیال باطل

  • قبلا هم گفته شد حیات سیاسی نتانیاهو به ادامه و افزایش دامنه تنش های جنگی در منطقه رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه جنگ بیشتر شود و دامنه آن گسترش بیابد؛ عمر سیاسی نتانیاهو هم بیشتر بوده و او می تواند در صحنه سیاسی اسرائیل حضور یابد و عمر نگین و سراسر نکبتبار سیاسی خود را سپری کند. به جنگ کشاندن لبنان با حمله به بیروت و به شهادت رساندن فواد شکر از فرماندهان نظامی حزب الله و سپس حمله به ایران و ترور اسماعیل هنیه را باید در همین راستا ارزیابی نمود که نتانیاهو می خواهد با گسترش صحنه جنگ و افزایش تنش ها، ضمن سرپوش گذاشتن به شکست مفتضاحانه خود در طوفان الاقصی آنهم بعد از قریب 11 ماه و به شهادت رساندن 39 هزار فلسطینی که اکثریت آنان را زنان و کودکان هستند، عملا نشان دهد برای حفظ خود از هیچ جنایتی خود داری نخواهد کرد.
  • بعد از سخنرانی رئیس جمهور پزشکیان در صحن مجلس در مراسم تحلیف خود که در آن اسرائیل را به چالش کشانده و دنباله روی از سیاست حمایت از مقاومت را سرلوحه سیاست خارجی خود می دانستند؛ نتانیاهو با این کار عملا تلاش کرد برای دولت چهاردهم خط و نشان بکشد . اما این رژیم غاصب نمی داند با ملت ایران و امت اسلامی که مردان میدان بزرگ بوده و امت حسینی هستند، خود را طرف کرده است، نه فقط با دولت جمهوری اسلامی. این گوی و این میدان.
  • گفته شد گسترش تنش و درگیری های منطقه ایی از سیاست های کهنه نشده اسرائیل مزدور است. سیاستی که از زمان شروع طوفان الاقصی به دنبالش بوده است که تاکنون با سیاست مدبرانه جمهوری اسلامی و در حد و اندازه های تنبیه شدن رژیم غاصب روبرو بوده است. این موضوع را در قضیه حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق دیده شد که چگونه ایران توانست به راحتی از گنبد پوشالی صهیونیست ها عبور کرده و بیش از صدها موشک را روان اسرائیل کند. اکنون نیز اسرائیل با چنین هدفی دست به اقدام ترور بزدلانه اسماعیل هنیه در تهران زد تا تهران را مجبور به واکنش احساسی کند و عملا منطقه را دچار جنگ نماید. اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این ترور فقط زمینه مجازات سخت را برای اسرائیل فراهم ساخت و این حق مسلم ایران است که در خونخواهی مهمان خود به وظیفه خود عمل کند.

در پایان به دنیا اعلام می شود اگر در طول تاریخ ترورهای ناجوانمردانه مردان خدا؛ راه به جائی برده و باعث از میدان بدر شدن حق و حقیقت گردیده است؛ اکنون نیز ترور امثال اسماعیل هنیه که به سه پسر و سه نوه شهیدش پیوسته است؛ خواهد توانست سیاست های شیاطین را به جائی برساند.

 

مجید بهمنی

11 مرداد

1403

 

2 نظرات
  1. سید کمال می گوید

    سلام عزیز بزرگوار خسته نباشید با این همه استعداد و تلاش و کوشش در موضوعات مختلف تاثیر گذار
    در مقاله بررسی ترور اسماعیل هنیه مطلبی را به این مضموم نوشته ای که زیاد متقن نیست.👇
    …..بنابراین اینکه چگونه محل دقیق رفت و امد و استراحت هنیه به اطلاع دستگاه جاسوسی اسرائیل رسیده است تا آنها بتوانند رهبر سیاسی حماس را ترور نمایند را باید از همین مکان یعنی قطر شروع کرد. هرچند که در پیگیری این موضوع نباید به اصل وحدت امت اسلامی خدشه ائی وارد شود. امید است دولت قطر در این رابطه اقدامات شایسته ائی را انجام دهد…..

    1. مجید بهمنی می گوید

      سلام
      از توجه ویژه شما واقعا سپاسگزارم
      متقن بودن این مطلب را باید سرویس اطلاعاتی ایران و قطر مشخص کنند
      اما قرائن و شواهد حاکی از ان است که اسرائیل از قبل اطلاعات دارند
      به طور مثال
      ۱ ترورهای قبلی در ایران و ترور شهید فخری زاده …. این را نشان داد
      ۲ انتشار وسیع نوع وسایل ترور که می توان حدس زد اینان برای انحراف افکار عمومی است.
      ۳ تمامی سفرهای سیاسیون به سایر کشورها طبق پروتکل های سیاسی از قبل مشخص است حتی مسیر و اتاق و افراد همراه … لذا دسترسی به این اطلاعات برای اسرائیل از قطر راحت تر است چون اسرائیل نمی خواهد ظرفیتهای جاسوسی خود را در ایران به این راحتی از دست بدهد
      ۴ ساده انگاری رهبران حماس و تیم محافظشان که از موبایل ماهواره ایی استفاده کنند بسیار بعید و دور از انتظار است این مطلب از بدیهیات است که هیچ تیم حفاظتی اینکار را نمی کند . گفته شده قوی ترین تیم حفاظتی را هنیه داشته است . حالا اینها بیایند از واتساپ و تلفن ماهواره ایی استفاده کنند. اگر این خبط بزرگ را کرده اند خون این شهیدگردن سهل انگاران هم هست … بنده بعید می دانم چنین چیزی بوده باشد.
      ۵ چند سال پیش علی یونسی در یک مصاحبه به اطلاعات و اشرافیت اسرائیل بر روی مسئولین و سیاسیون ایران اذعان کرد..
      انچه باعث می شود که اسرائیل از این اشرافیت گهگاه استفاده کند ترس از رفتار و اقدامات متقابله ایی ایران و مقاومت است … و این بازدارندگی را ایران دارد و گاهی با ترور مسیولین اسرائیلی در قلب اسراییل نشان داده است.
      در پایان بگویم سفر نتانیاهو به امریکا در واقع برای گرفتن مجوز ترور بوده است .. گفته شده هنیه قبلا هم در لیست ترور بوده ولی امریکا زمان و مکان را مناسب نمی دیده است .
      اسرائیل با اینکارش در تهران خواست هم جوابی به عملیات وعده صادق بدهد و هم شکستهای نظامی و اطلاعاتی خود را در غزه سرپوش بگذارد ….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.