تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

شگردهای جاسوسی موساد -3

0

شگردهای جاسوسی موساد -3

قسمت قبل:

 استفاده از جذابیت‌های فیلم و سریال برای جذب نیرو

روزنامه واشنگتن پُست در یادداشتی به قلم خبرنگار خود در تل‌آویو خبر داد، موساد از طریق پخش سریال‌های تلویزیونی جاسوس جذب می‌کند.

عنوان مقاله به شرح زیر است:

«موساد برای جذب (نیرو و جاسوس) به نتفلیکس، هولو و تلویزیون اَپِل نظر دارد».

اپل تی وی پلاس سرویس ارائه‌ی خدمات رسانه‌ای، فیلم و سریال اپل و نتفلیکس یک شرکت آمریکایی پخش آنلاین تولیدات نمایشی است و هولو، یک وبسایت پخش آگهی و فیلم می ‌باشد.»

در ابتدای این یادداشت آمده است: «موساد سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل بعد از سال‌ها در سایه بودن، اکنون مدتی است هم در اخبار و هم در تریلر‌های تلویزیونی پر طرفدار برای خود زمان پخش پیدا کرده است».

روبین در ادامه‌ ی مطلب خود نوشته: «موساد برای پر کردن خلأهای خود در صحنه‌ ی کنونی جنگ سایبری، به شدت نیازمند به بازیگرانی با تبحر بالا است که بتوانند با بخش خصوصی پر رونق و فعال در زمینه‌ی فناوری سایبری در داخل خود اسرائیل رقابت کنند.

کهنه سربازانی که زمانی حرفه‌ی خودشان را در زمینه ‌ی خدمات ملی (اطلاعاتی) انجام دادند، حالا مشاغل خودشان را رها کرده و به سراغ استارت ‌آپ‌ های مجلل می ‌روند یا خودشان استارت ‌آپ راه می ‌اندازند. شرکت‌ های اسرائیلی ویز، ویکس، وایبر و دیگر شرکت‌ ها توسط کهنه سربازان اطلاعاتی تأسیس شده ‌اند».

او ادامه داد: «یوسی کوهن زمانی که مدیر موساد بود، در واکنش به این وضعیت (فعالیت کهنه سربازان و نیرو‌های زبده‌ ی اطلاعاتی در شرکت‌ های خصوصی) و بنا بر گزارش روزنامه‌ ی اسرائیلی هاآرتص، دست به عملیات گسترده‌ ی جذب نیرو زده و شمار اقدامات خرابکارانه‌ ی این سازمان (موساد) را زیاد کرده و بودجه‌ ی آن را هم به میلیارد‌ها شِکِل افزایش داده است».

به گفته‌ ی روبین، اقدامات موساد برای جذب نیرو شامل تشدید حضور در فضای شبکه ‌های اجتماعی و هم‌ چنین انتشار قطره چکانی اطلاعات تایید نشده درباره‌ ی فعالیت ‌های موساد و بزرگ ‌نمایی اقدامات تروریستی و خرابکارانه‎ ی این سازمان از طریق ساخت و پخش فیلم و سریال بوده است.

در یادداشت واشنگتن پست به نقل از «جاسوسان سابق» آمده است که موساد از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های با محتوای فعالیت‌های جاسوسی این سازمان استقبال و از آن برای جذب نیرو استفاده می‌کند.

«آونر آوراهام» که ۲۸ سال افسر اطلاعاتی موساد بوده، اکنون برای «سازمان اسطوره‌های جاسوسی» که یک شرکت مشاوره برای استودیو‌های هالیوود است، کار می‌کند.

به ادعای این افسر اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی، «پخش فیلم کمک می ‌کند تا افکار عمومی از ما حمایت کند. تماشای فیلم به مردم اجازه می ‌دهد که حس غرور کنند. ما نیاز داریم کارهای بیشتری بکنیم.»

جاسوسی از طریق زنان (تله‌ی عسل)

یکی از وسایلی که «موساد» در تحقّق مقاصد خویش مورد استفاده قرار می‌دهد، عنصر “زن” است. موساد از این ابزار در تسلّط و اعمال نفوذ در تصمیمات صاحب ‌منصبان، به فراوانی بهره می ‌گیرد. این سازمان، با آموزش و به‎ کارگیری زنان یهودی یا زنان مزدور غیر یهودی، نسبت به تخلیه ‌ی اطّلاعاتی رجال سیاسی، نظامی، علمی و اقتصادی جهان و سرقت اسناد و مدارک سرّی از ارگان ‌های نظامی و استراتژیک در سراسر دنیا، اقدام می‌کند. این شیوه از سوی یهودیان، از دیرترین روزگاران مورد استفاده قرار می ‌گرفته است.

داستان‌هایی که از نفوذ استر در دربار خشایارشاه و اتفاقات و فجایع آن دوره در تاریخ ذکر شده است، نمونه ‌ای از استفاده ‎ی قوم یهود از زنان برای رسیدن به اهداف خودشان است و یا به گواهی تاریخ هنگامی که امپراتوری عثمانی در اوج اقتدار خود منافع اقتصادی و سیاسی غربیان را به خطر انداخته بود، یکی از شیوه‌ های پنهان دشمنان برای درهم‌ شکستن قدرت آنان چنین بود که دختران زیبا روی یهودی را به بهانه‌ای بر سر راه بزرگان آنان قرار می ‌دادند و یا آنها را به حضور سلاطین عثمانی پیشکش می ‌کردند.

 نقش زنان مزدور موساد در ترور دانشمندان هسته ‌ای

پس از دستگیری عوامل ترور شهدای هسته ‎ای، زنانی در میان آن ‌ها بودند که به نفوذ از طریق اغواگری اعتراف کردند. این زنان برای فریب مردان در اسرائیل آموزش دیده بودند. آن‎ ها پس از ورود به ایران، به‎ تدریج به تعدادی از کارکنان سازمان ‎های مربوطه که قبل ‎تر توسط موساد رصد شده بودند، نزدیک شدند و به مقاصد شوم خود دست یافتند.

 

ادامه مطلب…

منبع:متسا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.