تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

کنفرانس تهران یا جلسه شیاطین

1

کنفرانس تهران یا شیاطین

بنام خدا

امروز در یکی از سکوهای مجازی فیلمی از رادیو فردا با عنوان گردش در سفارت بریتانیا در تهران دیدم که با توجه به شیطنت هایی این فیلم، به نکاتی اشاره می شود.

این فیلم بدون هیچ توضیحی منتشر شده و سفیر سابق انگلیس سایمون شرکلیف با زبان فارسی و با نشان دادن سفارتخانه انگلیس در تهران با قدمت 150 ساله، اتاق هایی که بنام فتحعلی شاه پادشاه ایرانی که سفارتخانه در زمان او تاسیس شده و همچنین تابلو نقاشی که بدست ناصرالدین شاه قاجار کشیده شده و با خط خود هدیه به سفارتخانه داده است را نشان داد، سپس سفیر به سراغ عکس های موجود در این سفارتخانه رفت و عکس های قدیمی را توضیح داد و گفت چرچیل نخست وزیر انگلیس تولد 69 سالگی خود را در اینجا تهران و سفارتخانه برگزار کرده چون همزمان با برگزاری کنفرانس تهران بوده است. وی همچنین گفت: خاطرات خوب و بد سفارتخانه در این عکس ها پیدا است. در انتها درختی هم در محیط سفارت می کارد تا نظاره گر اینده این سفارتخانه باشد.

در بخشی از این فیلم مستند دو سه دقیقه ائی؛ سفیر مذکور که گویا از ایران رفته است با اشاره به خاطرات بد و خوب این سفارتخانه، حمله به سفارتخانه را خاطره بد و برگزاری کنفرانس تهران توسط سران فاتح جنگ دوم جهانی را خاطره خوب می نامد.

اما روی سخن من به این نکته بود که گفت: از جمله روزهای خوب این سفارتخانه برگزاری کنفرانس تهران در جنگ دوم جهانی با حضور وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت و ژوزف استالین در تهران بوده است.

این سفیر گفت: نتیجه خوب این کنفرانس بر این شد که سران فاتح جنگ برای صلح در اروپا تلاش کنند. و مدعی شد که از دیگر تصمیمات این کنفرانس حفظ تمامیت ارضی ایران و تلاش برای آبادی و پیشرفت ایران بوده است.

در گفته های این سفیر چند نکته مهم و البته ریز و حیاتی وجود دارد که بیانگر روحیه استکباری و سلطه طلبی روباه پیر استعمار گر انگلیس است که از دهان این سفیر بازنشسته آنهم با زبان فارسی آمده است.

با هم این چند نکته را بررسی اجمالی می کنیم

1- کنفرانس تهران با حضور فاتحان جنگ دوم جهانی سه سال قبل از اتمام جنگ جهانی دوم تشکیل شد. تاریخ بخوبی گواه است این پیروزی تنها با از بین بردن چیزی حدود 9 میلیون نفر مردم ایران که به دلیل قحطی مصنوعی ارتش انگلیس در کشور آنهم با احتکار آذوقه کشور توسط لشکریان غاصب و متجاوز به ایران بوجود آمد.

2- در این کنفرانس به پادشاه ایران بی اعتنائی کرده و حتی او را برای یک ملاقات عادی هم دعوت نکردند و این توهین به بالاترین مقام یک کشور در نوع خود بی سابقه بود و در تاریخ ثبت شده است.

3- سفیر انگلیس گفت نتیجه این کنفرانس ایجاد صلح در اروپا بود. این تصمیم یعنی انکه؛ در سایر ممالک دنیا بایستی جنگ ها به قوت خود باقی بماند. این همان چیزی است که امروزه طی سه دهه اخیر با چشمان خود در سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و حتی دفاع مقدس در ایران دیده ایم.

در این روزها غده سرطانی صهیونیزم که همین سه کشور حامی ان هستند بی شرمانه ترین جنایات را انجام می دهد و طی ده ماه گذشته حداقل 29 هزار انسان بی گناه را شهید (اعم از پیر و جوان و زن و مرد وکودک) نموده و خانه وکاشانه آنان ویران کرده است و امروز نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام در کنگره آمریکا سخنرانی می کند و نمایندگان کنگره امریکا نیز برای یک جنایتکار جنگی کودک کش بر پا می ایستند و دست می زنند. آری هر آنچه امروز در منطقه شاهد هستیم ناشی از همین کنفرانس شیطانی بوده است که سفیر انگلیس از آن به خاطره خوب اشاره می کند.

4- سفیر مذکور ظاهرا فراموش کرده است بگوید این کنفرانس در 22 آذر سال 1322 مصادف با 28 نوامبر 1943 در سفارت شوروی سابق برگزار شده و اکنون ما چیزی بنام شوروی نداریم کشوری که نتواند خود را حفظ کند؛ چگونه می تواند تعهد دهد ایران با قدمت تمدن و حکومت 2500 ساله را نگه دارد. و همچنین مکان برگزاری این کنفرانس که در سفارت شوروی بوده است اصلا ارتباطی با سفارت انگلیس نداشته است. همین نکته نشان می دهد این فیلم سفارشی بوده و با القای دروغ به نسل های بعدی ساخته شده است.

5- سفیر مذکور غیر مستقیم مدعی است پیشرفت ایران مرهون تعهد این سه کشور(آمریکا،انگلیس، شوروی)  به استقلال، پیشرفت ایران بعد از جنگ دوم جهانی بوده است. اما نمی گوید چرا بعد از جنگ هر سه کشور زیر بار تعهدات خود نرفتند از جمله چرا شوروی سابق با اشغال آذربایجان غربی و حمایت از دولت تجزیه طلب در کردستان آن را نادیده گرفت و آمریکا و انگلیس با سرنگونی دولت ملی مصدق این تعهد خود را با زیر پا گذاشته و استقلال کشور را نادیده گرفتند.

6- سفیر بریتانیا با اشاره به درختان کهن این سفارتخانه که شاهد خیلی ماجراها بوده اند یک درخت می کارد تا نشان دهد ما در این خاک ریشه داشته و خواهیم داشت و به این بزودی ها دست از سر ایران بر نمی داریم.

سفیر بریتانیا نمی داند و یا تاریخ سرفراز ایران را نخوانده است تا بفهمد ایران یکی از متمدن ترین کشورهای جهان است و در طول تاریخ هر چند بارها ظالمانه خاکش زیر پای سم اسبان دشمن قرار گرفته است در حالی که طی دویست سال گذشته آغاز گر هیچ جنگی نبوده، و بعد از انقلاب اسلامی از وجب به وجب خاکش دفاع کرده است و  ذره ایی از آن را به بیگانگان نسپرده و منبعد نیز تا حیات تاریخ وجود دارد تسلیم نشده و تاریخ به گواه خون شهدای پاک ایران گواهی می دهد؛ ایران و ایرانی با جان و مال و پایمردی و استقامت خود، مقتدرانه ریشه همه درختان فاسد را به مرور زمان از جای جای این مرز بوم کهن، بر خواهد کند.

انشاءالله

مجید بهمنی

5 مرداد 1403

1 نظر
  1. صالحی حسن می گوید

    متاسفانه قدرت های انگلیس و روسیه پوتین جای شوروی نشسته از پانصد سال پیش تا کنون در مراکز قدرت کشورمان نفوذ داشته و دارند و بعدها آمریکا و به تازگی چین و اسرائیل و ترکیه و…هم اضافه شده و با لطایف والحیل در حال تضعیف کشور عزیزمان هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.