تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

گزارشی از بازتاب اخبار مرتبط با حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی و رسانه ها

این گزارش توسط معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تهیه شده است

1

حمله به کشتی رژیم صهیونیستی

حمله به کشتی اسرائیل
حمله به کشتی اسرائیل

موضوع چیست؟

هفتم مردادماه خبرگزاری ها ازهدف قرار گرفتن یک فروندکشتی نفتکش در دریای عمان خبر دادند. این نفتکش با نام “مرسر استریت”

در مدیریت شرکت اسرائیلی “زودیاک” ، متعلق به” ایال اوفر” تاجر اسرائیلی بود که با پرچم کشور آفریقایی لیبریا تردد می کرد. گفته شده است که این کشتی با پهباد هدف قرار گرفته و در نتیجه آن دو تن از خدمه آن که دارای تابعیت انگلیسی و رومانیایی هستند، کشته شدند.

در پی این حمله وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله از پاسخ قاطع سخن گفته و ایران را به حمله متقابل تهدید کردند. وزرای خارجه هفت کشور صنعتی هم روز جمعه هفته گذشته در بیانیه ای ایران را مسئول انجام شده است. آمریکا و انگلستان هم اعلام کردند که « بدون توجیه » و «عمدی و هدفمند » حمله دانسته و اعلام کردندکه این حمله شواهدی مبنی بر ایرانی بودن پهباد حمله کننده در دست دارند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا با انتشار تصاویری از قطعات یک پهپاد اعلام کرد که بررسی ها نشان می دهد این پهپاد یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع شاهد- 1۳۱ بوده است که تنها در ایران تولید می شود .

نمایندگان بریتانیا، رومانی و لیبریا در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت این سازمان اعلام کردندکه نفتکش اسرائیلی نمونه « مورد حمله قرار گرفته است. همچنین گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در امریکا حمله مذکور را » به احتمال بسیار زیاد از سوی ایران « از سوی تهران خواند و از شورای امنیت خواست که ایران را به خاطر این حمله تحریم کند. انگلیس نیز » دیگری از تروریسم دریایی برای محکومیت ایران در نشست غیرعلنی شورای امنیت تلاش ناموفقی داشت.

سرتیپ ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، روزشنبه 1۱ مرداد با تکذیب ادعاهای مطرح شده علیه ایران گفت

:«تهیه سند جعلی کار چندان سختی نیست ، صهیونیستها ید طولایی در تهیه اسناد جعلی دارند و حتی ایجاد یک انفجار بر روی یک کشتی هم کار سختی نیست . مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز این ادعاها را داستانسرایی خوانده که سران ۷ کشور صنعتی دست به سناریوسازی زده اند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، بیانیه کشورهای گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا را بی اساس و سناریوسازی در آستانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران خواند و آنها را به شدت محکوم کرد  فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پی تهدیدهای مسئولان رژیم اسرائیل گفت ایران امتحان پس داده است و نیازی نیز به آزمایش مجدد ندارد، اگر دوست دارند ایران را آزمایش کنند. این گزارش به بازتاب اخبار مرتبط با حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی و رسانه ها

متن کامل گزارش :

1 نظر
  1. اسماعیل بهمنی می گوید

    شاید در عصر حاضر برای جلوگیری از تنش های منجر به فاجعه در تحرکات نظامی کشور ها، از کلمه آتش سوزی بجای حمله استفاده میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.