تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل

نسل کشی سرمایه های نفتی ایران

نسل کشی سرمایه های نفتی ایران

گیت استون ۵ مارس ۲۰۲۴

نویسنده: لارنس کادیش

تاریخ مملو از انتقام های وحشتناک از دشمنان آمریکا است؛ زمانی که آن دشمنان ایالات متحده را دست کم می گیرند.

امپراتوری ژاپن را در نظر بگیرید که کاملا ایالات متحده را دست کم گرفت. هیتلر فکر میکرد ما می توانیم ماشین بسازیم، اما هرگز توانایی تولید تانک نیروی هوایی نیروی دریایی دو اقیانوسی اقیانوس های اطلس و آرام و اراده برای جنگیدن و پیروزی را نداریم شوروی به غرب گفت: ما شما را دفن میکنیم و در پایان اینکه خاکستر اسامه بن لادن هرگز پیدا نخواهد شد.

بنابراین، وقتی سناتور آمریکایی لیندسی گراهام (R-SC) به ایران هشدار می دهد که نقش آنها در حمایت از قتل حدود ۱۴۰۰ اسرائیلی توسط حماس میتواند منجر به عواقب بسیار جدی شود. ایران تلاش میکند تا در اجتناب از اشتباه مهلک دست کم گرفتن ایالات متحده اطمینان دهد که تهران به این قتل ها ارتباطی ندارد.

با نگاهی سطحی، ممکن است انجام این کار آسان باشد. ژاپن شاهد بود که کنگره ایالات متحده پیش از آن که سرانجام درسال ۱۹۴۰ یک پیش نویس نظامی را تنظیم کند ماه ها بحث و گفتگو کرد. ما در حال حاضر رئیس جمهوری داریم که توانایی و اراده سیاسی او آشکارا مورد تردید قرار گرفته است. مجلس نمایندگان به هم ریخته است. ما با بدهی چند تریلیون دلاری مواجه هستیم. مطمئناً ما باید حواسمان پرت و ناتوان باشیم.

هشدار لیندسی گراهام شامل پیشنهاد تخریب یک پالایشگاه نفت به ازای هر گروگان کشته شده بود. گراهام اخیراً گفته تنها راهی که میتوانید از تشدید این جنگ جلوگیری کنید. این است که ایران را پاسخگو کنید.

در ۲۲ اکثیر گراهام گفت: ما امروز اینجا هستیم تا به ایران بگوییم ما شما را تماشا می کنیم. اگر این جنگ گسترش یابد. به حیاط خلوت شما خواهد آمد و برای اشاره او این بیانیه را از تل آویو به عنوان بخشی از هیئتی متشکل از ده سناتور آمریکایی بیان کرد. او افزود: دو جبهه وجود نخواهد داشت، سه جبهه وجود خواهد داشت.

اگر دو گروه حمله ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده در حال گشت زنی در شرق دریای مدیترانه نبود، چنین اظهار نظری چندان مهم نبود. تحلیلگران دفاعی میگویند که آنها برای جمع آوری اطلاعات و گشت زنی در منطقه حضور دارند و قدرت با دو گروه ناو هواپیمابر ایالات متحده که به طور هماهنگ عمل می کنند. ۱۲۰۰۰ ملوان آمریکایی در منطقه حضور دارند که مجهز به جدیدترین تسلیحات میباشند و قدرت نظامی آمریکا را نیز به نمایش می گذارند.

نظام ایران باید اقدامات رئیس جمهور رونالد ریگان در سال ۱۹۸۶ و رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ را در نظر داشته باشد، زمانی که دولت او سردار شهید قاسم سلیمانی را که فرمانده نیروی قدس

که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود را با حمله هواپیمای بدون سرنشین | ترور کرد. بسیاری از مفسران بعد از آن پیش بینی کردند که منطقه منفجر خواهد شد. اما کاملا برعکس این اتفاق نیافتاد ایران که می دید آمریکا فقط حرف نمی زند، بلکه عمل می کند، بلافاصله عقب نشینی کرد.

ریگان به نوبه خود در سال ۱۹۸۶ دستور حمله هوایی به لیبی را به تلافی بمباران یک کلوپ شبانه در برلین غربی توسط عوامل آن کشور صادر کرد که منجر به کشته شدن سه نفر از جمله یک نظامی آمریکایی و مجروح شدن تقریباً ۳۰۰ نفر شد. ریگان شواهد را در اختیار داشت. لیبی از حملات تروریستی متعدد حمایت کرده بود و در حالی که تصمیم ریگان برای اقدام به منزله یک اقدام جنگی نبود، او از حمایت یک کنگره فعال برخوردار بود. هواپیماهای نظامی آمریکا در یک عملیات دوازده دقیقه ای بر فراز لیبی شرکت کردند و مناطقی در نزدیکی طرابلس و بنغازی را هدف قرار دادند. سپس حملات خود را بر اهداف نظامی و همچنین مجتمع مسکونی معمر قذافی رهبر لیبی متمرکز کردند. این پیام واضحی را ارسال کرد که خطوط قرمزی وجود دارد که در برخورد با ایالات متحده نباید از آنها عبور کنید.

با گذشت زمان این خط قرمز کمرنگ شده و اغلب نادیده گرفته میشود. لیندسی گراهام به جهان و ما یادآوری کرده است. هرگز آمریکای خشمگین را دست کم نگیرید.

این مقاله برای اولین بار توسط Gatestone در ۵ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد. لارنس کادیش در هیئت مدیره موسسه کیت استون فعالیت می کند.