تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل

آیا برنامه هسته ای ایران طرح خاورمیانه جدید را با مانع مواجه خواهد کرد؟

آیا برنامه هسته ای ایران طرح خاورمیانه جدید را با مانع مواجه خواهد کرد؟

رای الیوم: ۱۳ مارس

بررسی های به عمل آمده در مورد طرح آمریکایی خاورمیانه جدید ثابت میکند که یکی از پیامدهای حتمی این طرح آن است که ایران خود را به عنوان یک کشور هسته ای اعلام نماید زیرا ارزیابی های دقیق به عمل آمده ثابت می کند با اورانیوم غنی شده به میزان ۹۰ درصد موجود در اختیار تهران میتوان ۵ تا ۶ بمب هسته ای تولید کرد آن هم با توجه به فناوری هایی که پیونگ یانگ در زمینه طراحی چنین بمب هایی در اختیار تهران قرار داده است.

توضیحات
توضیحات

بر همین اساس کاملا روشن است که ایده حمله هسته ای به یمن، تهران را وادار خواهد کرد تا اتمام طرح هسته ای خود را اعلام نماید و به سرعت در صدد ساخت بمب اتم برآید. علاوه بر آن ادامه نارضایتی و ناخشنودی سپاه پاسداران انقلاب ایران از اینکه کشورهای منطقه در صدد از بین بردن همپیمانان ایران هستند ثابت میکند که توافق ایران و عربستان علیرغم شکل گیری رشد و توسعه منافع مشترک و دکترین نظامی میان ریاض و تهران همچنان متزلزل است.

تفاهم های جاری در منطقه میان تل آویو و شرکایش و تلاشهای جدی آنها جهت از بین بردن حماسی و به دنبال آن حزب الله باعث کاهش یافتن قدرت ایران خواهد شد و در نتیجه حضرت آیت الله خامنه ای را وادار خواهد کرد تا در اعلام کشورش به عنوان یکی از اعضای باشگاه هسته ای جهان سرعت ببخشد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند در برابر تهدیدهای آمریکا و اسرائیل در امان بماند.

زیرا با توجه به تحولات سریع شکل گرفته در خاورمیانه ممکن است قطر و اندونزی و عربستان به زودی در صدد عادی سازی روابط خود با اسراییل برآیند. این امر باعث تقویت طرح خاورمیانه جدید خواهد شد. این طرح توسط سازمان اطلاعات دی ای ای با همکاری سازمان سیا و با هماهنگی ام ای ۶ و ای اس ای از دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش به مورد اجرا گذاشته شد.

به طور حتم مسابقه تسلیحات هسته ای میان کشورهای منطقه به تروریسم بین المللی فراقاره ای شدت خواهد بخشید و با توجه به آزمایشگاههای موجود که در اختیار گروه های تروریستی و روابطی که این گروه ها در درون منطقه از آن برخوردار هستند امکان دستیابی آنها به برخی از محصولات تسلیحات هسته ای وجود دارد.

در همین راستا اگر طرح هسته ای ایران به پایان راه خود برسد و در صورت ادامه یافتن جنگ غزه و تهدیدهای اعمال شده علیه

لبنان، بین سوریه و عراق از صنعت ساخت بمب های هسته ای برخوردار شود این امر به طور حتم منجر به یک نبرد بین المللی خطرناک غیر قابل کنترل خواهد شد زیرا تلاشهای جاری موجود برای از بین بردن حساس و حزب الله درست بودن چنین تحلیلی را به اثبات می رساند.

آیا برنامه هسته ای ایران طرح خاورمیانه جدید را با مانع مواجه خواهد کرد؟