تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل

چرا ایران برای حمله به اسرائیل از پهپادها استفاده کرد؟

چرا ایران برای حمله به اسرائیل از پهپادها استفاده کرد؟

الجزیره؛ ۱۴ آوریل

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: تصمیم ایران مبنی بر استفاده از ده ها پهپاد جهت حمله به اسرائیل از یک دوره جدیدی از جنگ ها در منطقه پرده برداشت.

جروزالم پست افزود: ایران با تکیه بر پهپادها حمله خود را به اجرا در آورد زیرا این هواپیماهای بدون سرنشین در بردارنده ویژگی های بسیاری هستند که باعث بکارگیری آنها شده است. این پهپادها در وهله اول دارای پیکره کوچکی هستند زیرا طول آنها فقط چند متر است و وزن کلاهک جنگی آن حداکثر ۲۰ کیلوگرم است.

توضیحات
توضیحات

این روزنامه ادامه داد: این پهپادها ارزان قیمت هستند و تا مدت زمان زیادی میتوانند در ارتفاع پایین پرواز کنند و هر چند سرعت کم آنها را در معرض شناسایی زود هنگام قرار میدهد اما می توانند مسیر خود را تغییر دهند تا از مورد اصابت قرار گرفتن توسط موشک های گران قیمت که مسیر مشخصی را طی می کنند. در امان بمانند.

فناوری پیشرفته

جروزالم پست نوشت: پهپادهای ایران میتوانند اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار دهند و با استفاده از سکوهای گوناگونی همچون کشتی ها و کامیون ها یا حتی کانتینرهای مورد استفاده در حمل و نقل دریایی میتوان آنها را شلیک کرد و همین امرباعث شده تا ایران با استفاده از گزینه های متعددی این پهپادهای بهینه سازی شده طی سال های گذشته را بکار بگیرد.

این روزنامه اسرائیلی تاکید کرد پهپادهای ایرانی در طی جنگ روسیه و اوکراین بکار گرفته شدند و همین امر به ایران این امکان را بخشید تا با همکاری روسیه آنها را بهینه سازی نماید و بردشان را بهبود بخشد و توان مانوردهی و هدف گیری دقیق  آنها را افزایش دهد.

جروزالم پست خاطرنشان کرد ایران میخواهد میزان فروش پهپادهای خود در مناطق مختلف جهان را افزایش دهد. دوران پهپادهای ایرانی فرا خواهد رسید هر چند سرعت این فرآیند همچون قطار کند است اما بالاخره از راه خواهد رسید و همین امر باعث نگرانی شدید اسرائیلی ها شده است.

جروزالم پست فاش کرد حمله توسط این پهپادها علیه اسرائیل باعث شد تا اسرائیلی ها در خانه های خود در انتظار رسیدن این پهپادهای مهاجم باقی بمانند که رسیدن آنها احتمالا چند ساعت به طول می انجامد اما از راه خواهند رسید و اگر سرنگون نشوند و اهداف خود را مورد اصابت قرار میدهند.

چرا ایران برای حمله به اسرائیل از پهپادها استفاده کرد؟