تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل

پنج واقعیت موجود ثابت می کنند که موشک های ایران به اهداف خود رسیده اند

پنج واقعیت موجود ثابت میکنند که موشکهای ایران به اهداف خود رسیده اند

راى اليوم : ۱۷ آوریل

بسیاری در کشورهای عربی و جهان اسلام در انتظار آن هستند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بزرگ ترین اشتباه عمر خود را مرتکب شود و در واکنش به حمله ایران جنگنده ها و موشکهایش را برای هدف قرار دادن عمق خاک ایران به پرواز در آورد. ایران شنبه شب گذشته طی یک حمله موفقیت آمیز سیاسی و راهبردی با موشک ها و پهپادهای خود دو پایگاه مهم هوایی اسرائیل واقع در صحرای نقب را هدف قرار داد.

اگر چنین واکنشی از سوی اسراییل صورت گیرد در آن صورت ایران با موشکهای مافوق صوت و پهپادهای پیشرفته تر با توان ویرانگری بیشتر پاسخ خواهد داد و چه بسا قلمرو جنگ توسعه خواهد یافت و شاخه های محور مقاومت به ویژه حزب الله در جنوب لبنان و الحشد الشعبی عراق و انصار الله یمن وارد میدان خواهند شد و بعید نیست ارتش سوریه نیز وارد میدان شود.

توضیحات
توضیحات

حمله اخیر ایران فروپاشی سیاست بازدارنده اسرائیل و آمریکا را به اثبات رساند و ایران را به کشور رو در رو با اسراییل تبدیل کرد. رهبران معنوی، سیاسی و نظامی ایران به طور مشترک در خصوص انجام این حمله با یکدیگر اتفاق نظر داشتند و به تهدیدهای اسرائیل و آمریکا هیچ اهمیتی ندادند.

سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنار رژیم صهیونیستی و اردن با موشک های بازدارنده خود یک دیوار مانع جهت مقابله با ۳۶۰ موشک بالستیک و پهپاد انتحاری شلیک شده توسط ایران به عمق خاک اسراییل ایجاد کردند اما نتایج به دست آمده برای آنها نامید کننده بود زیرا دستکم نیمی از این موشک ها و پهپادها به اهداف خود رسیدند و گنبد آهنین و موشک های پاتریوت و سامانه های دفاع هوایی نتوانستند همه این موشکها و پهپادها را مورد اصابت قرار دهند. این شکست بزرگ تسلیحات آمریکا و اروپا احتمالا باعث فروپاشی بازار آنها در سطح جهان خواهد شد و آمریکا و اروپا تمام مشتریان خود را از دست خواهند داد.

اگر بر اساس اطلاعات انتشار یافته از سوی نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی واقعا موشک ها و گنبدهای آهنین این سه کشور بزرگ جهان در کنار رژیم صهیونیستی و اردن توانسته اند ۹۹ درصد موشکها و پهپادهای ایران را سرنگون کنند و تلفات به وجود آمده در دو پایگاه هوایی مورد هدف واقع شده بسیار اندک بوده پس چرا مقامات اسراییل در صدد واکنش نشان دادن هستند و میخواهند با توان ویرانگرتری به ایران پاسخ دهند؟ اگر چنین ادعایی یعنی سرنگون کردن تمامی موشک ها و پهپادها صحیح است پس چرا به مطبوعات و شبکه های تلویزیونی بین المللی اجازه بازدید از این دو پایگاه پس از حمله مستقیم ایران را نمی دهد؟

پنج دلیل ثابت میکند که ایران در حمله خود یک ضربه کاری به اسراییل وارد کرده است که عبارتند از :

اول : آسمان فلسطین اشغالی با تصاویر زنده ده ها پهپاد و موشک ایرانی روشن شد و میلیونها نفر در کرانه باختری و نوار غزه با چشم غیر مسلح آنها را دیدند . اگر ۹۹ درصد این موشکها و پهپادها منهدم شده بود پس چگونه توانستند به حریم هوایی فلسطین اشغالی راه پیدا کنند و دیوار مانع شکل گرفته توسط آمریکا و فرانسه و انگلیس و رژیم صهیونیستی و اردن و موشک ها و گنبدهای نصب شده آنها در اردن را پشت سر بگذارند؟

دوم : اگر این موشک ها به حریم هوایی فلسطین اشغالی نرسیده بودند پس چرا صدها هزار شهرک نشین اسرائیلی با ترس و وحشت بی سابقه ای به پناهگاه ها روی آوردند؟

سوم : رونین برگمن روزنامه نگار اسراییلی نزدیک به موساد به نقل از یکی از اعضای کابینه نظامی تاکید کرد که موشک ها و پهپادهای ایران توانستند تلفات سنگینی به وجود آورند و اگر اسراییلی ها تصاویر زنده آنها را مشاهده کنند فورا ۴ میلیون نفر از آنها از اسراییل قرار خواهند کرد.

چهارم : روزنامه مشهور فرانسوی لوفیگارو تاکید کرد: به دنبال حمله ایران به عمق خاک اسرائیل دکترین ” ایفای نقش قربانی در اسراییل عملا کارایی خود را از دست داده است. ارتش اسراییل در ژوئیه سال ۲۰۰۶ با توسل جستن به این دکترین به عنوان یک راهبرد به طور برنامه ریزی شده حومه جنوبی بیروت را از بین برد. این دکترین بر بکارگیری بسیار سنگین و نامناسب با منبع تهدید کننده و از میان بردن تمامی تاسیسات زیربنایی مبتنی است تا بدین ترتیب ملت را علیه مقاومت تحریک نماید.

پنجم : جلعاد آران سفیر اسراییل در سازمان ملل تاکید کرد که حمله ایران به شدت موجودیت مسجد الاقصی را به خطر انداخته است. او ویدئویی منتشر کرد که نشان میدهد موشک های ایران از فراز مسجد الاقصی در حال عبور کردن است. اگر واقعا توانسته ۹۹ درصد موشک های ایران را رهگیری کنند. پس چگونه این موشک ها توانسته اند به قدس اشغالی و اسرائیل، پایگاه های هوایی نقب برسند؟