تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل

رهبر ایران تظاهرات دانشگاهی آمریکا علیه رژیم صهیونیستی را تحسین کرد

رهبر ایران تظاهرات دانشگاهی آمریکا علیه رژیم صهیونیستی را تحسین کرد

هیل؛ 30 می

[حضرت آیت‌ الله ] علی خامنه‌ ای، رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، تظاهرکنندگان حامی فلسطین در دانشگاه آمریکا را تحسین کرده و به آنها گفت که «در سمت درست» تاریخ ایستاده‌ اند و شاخه‌ ای از «جبهه مقاومت» علیه دولت یهود را ایجاد کرده‌ اند.

[حضرت آیت‌ الله ] خامنه‌ ای با نوشتن نامه‌ ای حمایت خود را از تظاهراتی که در دانشگاه‌ ها در سرتاسر آمریکا به راه افتاده است اعلام کرده و دانشجویان را به دلیل «دفاع شجاعانه از مردم فلسطین» مورد ستایش قرار داد.

[حضرت آیت‌ الله ] علی خامنه‌ ای در این نامه بیان کرد که «شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌ اید و در زیر فشارِ بی‌ رحمانه‌ دولت تان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌ رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌ اید».

وی اسرائیل را «رژیم آپارتاید صهیونیستی» خواند که در غزه «نسل کشی» می کند.

ایران رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور دشمن تلقی می کند و به شدت با بمباران غزه توسط دولت یهود، که پس از حمله حماس در 7 اکتبر که منجر به کشته شدن حدود 1200 اسرائیلی و گروگان گرفتن 250 نفر شد، مخالفت کرده است. به گفته مقامات بهداشتی غزه، از آن زمان تاکنون، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بیش از 36000 فلسطینی را به کشتن داده است.

تهران در سطح بین المللی به این متهم شده است که برای ایجاد درگیری غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی به نیروهای نیابتی خود مانند حزب الله لبنان و حوثی ها در یمن متکی است. تنش ها در منطقه پس از آن تشدید شد که ادعا شد ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت و افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شدند [شهید شدند]. این حمله باعث شد که ایران در اواسط ماه آوریل با هواپیماهای بدون سرنشین و بیش از 300 موشک دست به اقدام تلافی جویانه زده و پاسخ حمله رژیم صهیونیستی را بدهد.

همچنین [حضرت آیت‌ الله ] خامنه‌ ای، گفته است که «همبستگی» برخی اساتید با اعتراضات «تحولی مهم و دارای اهمیت» است.

او در این نامه بیان کرد که «این می‌ تواند در برابر خشونت پلیس دولت شما و فشارهایی که بر شما اعمال می‌ کند، تا حدودی آرامش ایجاد کند.» [حضرت آیت‌ الله ] خامنه‌ ای با اشاره به تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در کشورهای دیگر و همچنین همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از دانشجویان و در مقابل، شدت عمل پلیسی، اظهار داشت که من با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج می نهم.

رهبر جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان آمریکایی حامی فلسطین خاطرنشان کرد” من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد و تاریخ هم در حال ورق خوردن است.”

اعتراضات در پردیس‌ های کالج در ایالات متحده از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و جنبش به سایر مؤسسات در سراسر کشور و فراتر از آن گسترش یافت. دانشجویان به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند و دانشگاه ها را تحت فشار قرار دادند تا از سازمان هایی که از درگیری در نوار غزه سود می برند، صرف نظر کنند.

رهبر ایران تظاهرات دانشگاهی آمریکا علیه رژیم صهیونیستی را تحسین کرد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بازنشر متن پیام رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «اگر آیت الله را راضی کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید» (م.م)