ایالات متحده آمریکا ، ایران را مسئول هک کارزار انتخاباتی ترامپ می‌داند

ایالات متحده آمریکا ، ایران را مسئول هک کارزار انتخاباتی ترامپ می‌داند

فوربس؛ 19 آگوست

نویسنده: مولی بوهانون ( مولی بوهانون از سال 2023 گزارشگر خبری فوربس بوده است. )

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که مطمئن است که جمهوری اسلامی ایران مسئول هک اخیرا گزارش شده در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا است و هشدار داد که ایران به طور فزاینده ای در تلاش است تا “نتیجه” انتخابات نوامبر را رقم بزند .

توضیح جدول انعکاس

ایالات متحده آمریکا ، ایران را مسئول هک کارزار انتخاباتی ترامپ می‌داند

حقایق کلیدی

دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI)، اداره تحقیقات فدرال (FBI) و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند : «کمیته بین‌المللی اطمینان دارد که ایرانیان از طریق مهندسی اجتماعی و سایر تلاش‌ها به دنبال دستیابی به افرادی بوده‌اند که دسترسی مستقیم به کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری هر دو حزب سیاسی دارند. چنین فعالیت‌هایی، از جمله سرقت‌ها و افشاگری‌ها، برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات ایالات متحده صورت گرفته است.»

سی‌ان‌ان گزارش داد، پس از اینکه کارزار انتخاباتی ترامپ اخیراً در ماه ژوئن هک شده بود، به کمپین بایدن _ هریس درباره مورد هدف قرار گرفتن توسط هکرهای ایرانی هشدار داده و به آن ها اطلاع رسانی کرده است _ اگرچه کمپین آن ها  به این رسانه گفت که «در جریان نقض امنیتی در کمپین نمی باشد»

این آژانس‌ها پیشتر به‌طور جداگانه گفته بودند که جمهوری اسلامی ایران « به دنبال دامن زدن به اختلاف و تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک در ایالات متحده است و علاقه دیرینه خود به بهره‌برداری از تنش‌های اجتماعی از طریق روش‌های مختلف، از جمله از طریق استفاده از عملیات سایبری برای تلاش برای دسترسی به اطلاعات حساس مرتبط با انتخابات ایالات متحده را نشان داده است.» جامعه اطلاعاتی قبلا گزارش داده بود که جمهوری اسلامی انتخابات امسال را از نظر تأثیری که می‌تواند بر منافع و امنیت حکومت داشته باشد، بسیار مهم می داند و تمایل تهران را برای تلاش برای شکل دادن به نتیجه آن افزایش می‌دهد. در این بیانیه گفته شده است:« جامعه اطلاعاتی قبلا گزارش داده بود که جمهوری اسلامی انتخابات امسال را از نظر تأثیری که می‌تواند بر منافع و امنیت حکومت داشته باشد، بسیار مهم می داند و تمایل تهران را برای تلاش برای شکل دادن به نتیجه آن افزایش می‌دهد.»

در بیانیه مشترک همچنین آمده است که حمله اخیر نه تنها نشان دهنده تمایل ایران به مداخله در انتخابات ایالات متحده است، بلکه نیاز به افزایش احتیاط در استفاده از پلتفرم های آنلاین را نشان می دهد.

پیش زمینه مهم و کلیدی

در تاریخ 10 آگوست، ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که قربانی هک “منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده” است و به گزارش مایکروسافت که اندکی قبل از آن منتشر شده بود، اشاره کرد که نشان می‌دهد گروه‌های وابسته به ایران در حال ارائه اطلاعات نادرست و انجام هک برای مداخله در انتخابات آینده هستند. با وجود این که کمپین ترامپ برای اولین بار ایران را به خاطر هک اطلاعات کمپین خود مقصر می‌دانست، اما شواهدی ارائه نکرد، اما گزارش مایکروسافت یک ایمیل فیشینگ را شناسایی کرده بود که در ماه ژوئن به یک مقام عالی رتبه یک کمپین ریاست‌جمهوری ناشناس ارسال شده بود. [شرکت مایکروسافت گفته بود که هکرهای وابسته به حکومت ایران بیش از یک ماه پیش سعی داشتند که به حساب «یک مقام عالی‌رتبه رسمی» در کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نفوذ کنند. کمپین ترامپ به بیانیه مایکروسافت اشاره کرده است. ]

پولیتیکو ادعا کرده است  که در ماه ژوئیه شروع به دریافت ایمیل‌هایی از یک منبع ناشناس کرده مبنی بر اینکه اسناد معتبری را از داخل این کارزار ارائه می‌دهد، از جمله گزارشی در مورد «آسیب‌پذیری‌های احتمالی جی. دی ونس» که پس از ان معاون ترامپ شد. پولیتیکو پس از دریافت این ایمیل ها این هک را گزارش کرد.

اف‌بی‌آی، دوشنبه هفته گذشته از انجام تحقیقاتی در مورد تلاش برای رخنه سایبری در کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد اما جزئیات کمی از تحقیقات خود ارائه کرد. پس از آن، برخی از مقام‌های اف‌بی‌آی [ پس از اینکه تیم ترامپ ادعا کرد ایران پشت حملات سایبری بوده ] گفتند که مشکوک هستند که جمهوری اسلامی در پشت این حملات باشد.

واشنگتن پست گزارش داد، پیش از اینکه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور این کمپین را به دست بگیرد ، تعدادی از کارکنان کمپین بایدن هریس، ایمیل‌های فیشینگ دریافت کرده‌اند که برای دسترسی به ارتباطات با کارمندان طراحی شده بودند. بر اساس گزارش ها، بازرسان متوجه نشدند که هیچ یک از تلاش ها موفقیت آمیز بوده است.

جامعه اطلاعاتی خاطرنشان کرد که تاکتیک های مورد استفاده ایران در هک “جدید نیست” . در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران و روسیه از این تاکتیک‌ها نه تنها در ایالات متحده در طول این دوره و دوره‌های قبلی انتخابات فدرال، بلکه در سایر کشورهای جهان نیز استفاده کرده‌اند.» . آن ها به احتمال زیاد به انتخابات ریاست جمهوری 2016 اشاره می کند ، زمانی که مقامات گفتند هکرهای روسی هزاران ایمیل از کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره، کمیته ملی دموکرات و کمپین انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها را به دست آورده اند که در نهایت آنها را با هدف کمک به ترامپ برای پیروزی در کاخ سفید در یک وب سایت منتشر کردند. (م.ک)