موشک های ایران موازین درگیری را برهم زده و رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد

موشک های ایران موازین درگیری را برهم زده و رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد

عربی ۲۱ ؛ ۹ اکتبر

از لحظه ای که مقاومت فلسطین مبارزه خود علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را آغاز کرد ، مهم ترین سوال مطرح شده این بود که : چگونه ملت تحت محاصره فلسطین می تواند با رژیم مجهز به تسلیحات و فناوری روز مقابله کند؟  پس از گذشت چند دهه این ملت مورد حمایت ایران قرار گرفت. حمایتی که موازین قوا را تغییر داد و باعث شد تا موشک های فلسطینی بتوانند به آسمان این رژیم نفوذ کنند و باعث شد تا موشک های فلسطین به سلاحی جهت مقابله با اشغالگران تبدیل شوند که نمی توان آنها را دستکم گرفت.
نقش ایران در حمایت از مقاومت صرفا شامل حمایت مادی یا نظامی نمی شود بلکه شامل بخشی از یک نگرش گسترده تر جهت تحقق بخشیدن به یک موازنه راهبردی در منطقه می شود. دیدگاه یاد شده معتقد است فلسطین مرکز مبارزه علیه صهیونیسم و سلطه جویی غربی ها است و بر همین اساس حمایت از مقاومت بخش لاینفکی از راهبرد منطقه ای ایران به شمار می رود.

پس از گذشت چند سال مشخص شد موشک های مقاومت که با دقت اهداف خود را مورد اصابت قرار می دهد و مراکز حساس را در عمق اسرائیل منهدم می کند، دستاورد مستقیم همکاری گروه های مقاومت فلسطینی با ایران است. این موشک ها امروزه به اراده ملت فلسطین تبدیل شده که سازش نمی پذیرد و به بخشی از معادله بازدارنده جدید تبدیل شده که مقاومت بر دشمن تحمیل کرده است.
همزمان با پیشبرد توان موشک های فلسطینی رژیم صهیونیستی در نگرانی مستمر بسر می برد. این نگرانی فقط محصول حملات دردناکی نیست که دریافت می کند بلکه بخاطر معادله جدیدی است که مقاومت علیه رژیم اشغالگر تحمیل کرده است. این معادله مبتنی بر معادله رعب و وحشت است . به هر میزان که تجاوز اسرائیل علیه غزه یا کرانه باختری افزایش می یابد ، فلسطینیان با دقت و قدرت بیشتری واکنش نشان می دهند.

این موشک ها که در گذشته صرفا ابزارهای ساده ای بوده اند، امروزه به یک قدرت درهم کوبنده با توان ایجاد تغییرات راهبردی تبدیل شده اند. راز این تحول در پیشبرد مستمر توانمندی های مقاومت در نتیجه انتقال فناوری ها و دانش از ایران به غزه است. بر همین اساس می توان گفت موشک های فلسطینی صرفا سلاح نیستند بلکه نماد پیشرفت فکری و نظامی مقاومت و ایستادگی ملتی هستند که تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی شود.
فلسطین که چند دهه شاهد انجام مذاکرات سیاسی بود هم اکنون در نتیجه این معادله به خاستگاه مقاومت مسلحانه تبدیل شده است. این موشک ها فقط سلاح نیستند بلکه به نماد عزت و کرامت و وحدت ملت فلسطین تبدیل شده اند به ویژه با توجه به اینکه چالش ها و اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس همچنان ادامه دارد. فلسطینیان با هر موشکی که شلیک می شود احساس می کنند کرامت خود را بازیافته اند و معادله رژیم اشغالگر برهم خورده است.

رژیم صهیونی که در گذشته همواره برای اعمال سلطه بر توان نظامی خود تکیه می کرد به طور غیرمنتظره خود را مقابل مقاومت مسلحانه یافت که می تواند زندگی روزمره مردم در شهرهای بزرگ همچون تل آویو و بیت المقدس و حیفا رافلج نماید.

این قدرت جدید مقاومت باعث شده تا رژیم اشغالگر صهیونی در محاسبات خود تجدیدنظر کند . این موشک ها که در گذشته بسیار ابتدایی به نظر می رسیدند امروزه با دقت عمق اسرائیل و مراکز راهبردی و حیاتی اش را هدف قرار می دهند به گونه ای که رژیم اشغالگر را در موضع دفاعی بی سابقه ای قرار داده اند و نمی تواند شرایط خود را بر طرف فلسطینی تحمیل نماید و همانند گذشته چارچوب نبرد را ترسیم نماید.
موشک هایی که ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده اند، صرفا یک ابزار جنگی نیستند بلکه در بردارنده یک پیام سیاسی روشن از سوی محور مقاومت است که ایران در راس آن قرار دارد. این پیام حکایت از آن دارد که دوران تجاوزگری سپری شده است و غیرقابل بازگشت است و هر گونه حمله علیه غزه یا کرانه باختری با واکنش فوری و قاطع مواجه می شود. علاوه بر همه اینها این موشک ها به بخشی از راهبرد مقاومت جهت آزادسازی سرزمین های اشغالی و بازپس گیری حقوق از دست رفته تبدیل شده اند به گونه ای که گروه های فلسطینی حملات موشکی را نمایانگر عزم و اراده عملی مردم جهت مقابله با رژیم اشغالگر صهیونی می دانند.

با هر حمله موشکی آگاهی مردم در خصوص اینکه طرح مقاومت تنها راه آزادسازی سرزمین های اشغالی است، افزایش می یابد آن هم در حالی که رژیم های عرب به دنبال دستیابی به صلح با رژیم صهیونی هستند . مقاومت به پیشبرد توانمندی  های خود ادامه داد تا آنکه امروزه در معادلات منطقه ای قوی تر و تاثیرگذارتر شده است. حمایت مستمر و فزاینده ایران نمایانگر این امر است که صرفا یک حمایت گذرا نبود بلکه بخشی از یک طرح گسترده تر به شمار می رود که هدف آن تحقق بخشیدن به معادله راهبردی جهت مقابله با سلطه جویی صهیونیستی و غربی در منطقه است.

حمایت ایران از مقاومت فلسطین نمایانگر یک فلسفه گسترده تر مبتنی بر آزادسازی فلسطین است که نه تنها یک وظیفه دینی یا ملی به شمار می رود بلکه یک گام راهبردی به منظور حمایت از امنیت منطقه است. بر همین اساس حمایت ایران از مقاومت صرفا به بعد نظامی منحصر نمی شود بلکه شامل ارائه تجربه ها و فناوری و پیشبرد توانمندی های دفاعی و هجومی مقاومت است. بدین ترتیب موشک های شلیک شده از سوی مقاومت امروزه به بخشی از یک دیدگاه فراگیر تبدیل شده که هر حمله موشکی را گامی به سوی تحقق یافتن پیروزی می داند.

این حمایت مستمر محور مقاومت را به یک قدرت قابل توجه در منطقه تبدیل کرده است . ایران با نیروهای مخالف طرح صهیونیستی ائتلاف های قوی تشکیل داده است. فلسطین تنها طرف ذی نفع از این حمایت نیست بلکه شامل لبنان ، عراق و یمن نیز شده است. ایران از مقاومت در این کشورها جهت مقابله با تهدیدهای صهیونی و امپریالیستی حمایت می کند. در نتیجه این محور به هم پیوسته ، دشمن صهیونی از جبهه های متعدد در محاصره قرار گرفته است و همین امر باعث شده تا این رژیم در نگرانی دائم بسر ببرد.
در پایان چاره ای نیست جز اینکه به افتخار دستاوردهای مقاومت فلسطین در نتیجه حمایت های ایران بایستیم . موشک های مقاومت که رژیم صهیونی را به لرزه درآورده و در دل شهرک نشینان رعب و وحشت کاشته امروزه صرفا یک سلاح نیست بلکه نماد ایستادگی ، وحدت و پافشاری بر آزادسازی سرزمین های اشغالی است. با هر موشکی که شلیک می شود دل اسرائیلی ها می لرزد در حالی که عزم و اراده فلسطینیان جهت ادامه مقاومت افزایش می یابد.
ز جهت حمایت از ملت فلسطین در سطح بالایی از هماهنگی بسر می برند و تهران ابزارهای لازم جهت مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل را در اختیار محور مقاومت قرار می دهد . این هماهنگی و همکاری میان مقاومت و ایران امروزه به صورت موشک هایی به ثمر نشسته است که می توانند عمق رژیم صهیونی را مورد تهاجم قرار دهند و یک تاثیر راهبردی ایجاد کنند. قدرت و تاثیر محور مقاومت امروزه بیش از پیش افزایش یافته است به گونه ای که ملت فلسطین با عزم و اراده شکست ناپذیر و موشک های در هم کوبنده ارکان رژیم صهیونیستی در درون این نبرد پا برجا ایستاده است .(م.غ)