اگر دولت بایدن بی شرمی را انتخاب کند، جنگ پیش رویش خواهد بود

اگر دولت بایدن بی شرمی را انتخاب کند، جنگ پیش رویش خواهد بود

سندیکای خبری یهود؛ 18 اوت

مماشات بی پایان دولت نسبت به ایران ایران، احتمال جنگ را بیشتر می کند تا کمتر.

نویسنده: فیاما نیراشتاین

آیا شگفت انگیز نیست که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که آماده اعزام نمایندگانی به مذاکرات دوحه بین [رژیم صهیونیستی] اسرائیل و حماس است؟ واقعا چه کار خوبی.. چه دغدغه های انسان دوستانه ی بدون مرز زیبایی..

حتی حیرت آورتر این است که تعهد ایران مبنی بر اینکه اگر «توافق» – یعنی تسلیم کامل اسرائیل در برابر خواسته‌های حماس – حاصل شود، جمهوری اسلامی از حمله به [رژیم صهیونیستی] اسرائیل خودداری خواهد کرد. یا شاید به تعویق انداختن…

توضیح جدول انعکاس

نیازی به گفتن نیست که واقعیت چندان زیبا نیست. روحانی ها با “پیشنهاد” خود برای شرکت در مذاکرات، به طور قطع ثابت کردند که حماس کارمند حقوق بگیر آنهاست. اکنون، همانطور که تهران به مدیریت کشتار 7 اکتبر کمک کرد، ایران می خواهد کل این کمدی وحشتناک را از ابتدا تا انتها مدیریت کند. در حمله غافلگیرانه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل، نیروهای حماس از نوار غزه به کیبوتص کیسوفیم حمله کردند و تعدادی از نیرو و فرماندهان نظامی آن را به قتل رساندند و ربودند. دست‌کم ۸ نفر از ساکنان کیبوتص و ۶ کارگر تایلندی به ناچار کشته شدند و دست‌کم ۴ نفر نیروی نظامی به غزه ربوده شدند.

دولت رئیس جمهور جو بایدن، متأسفانه، ممکن است به خوبی [به نفع جمهوری اسلامی] بازی کند. به نظر می رسد واشنگتن کاملاً راضی باشد که به حماس اجازه دهد بازی های آشکار خود را انجام دهد: به طور بی پایان توافق را به تعویق می اندازد در حالی که همیشه فقط یک گشایش اندک به طرف مقابل ارائه می دهد. برای دولت رئیس جمهور جو بایدن، این شکاف نشان دهنده این امید است که می تواند با مماشات با تروریسم از یک جنگ منطقه ای جلوگیری کند.

در مورد بها و هزینه جنگ – پیروزی دیگری برای شبکه شیطانی تروریست های منطقه ای و جهانی ایران – به نظر می رسد که دولت بایدن اهمیتی به آن نمی دهد. تنها چیزی که می‌بیند این است که موشک‌های ایران به سمت اسرائیل می‌روند و آتش جنگ منطقه‌ای را شعله‌ور می‌کنند، گویی تسلیم‌های بی‌پایان دولت آمریکا چنین حمله‌ای را محتمل تر می سازد تا اینکه از آن جلوگیری به عمل آورد. بله، ایالات متحده کشتی‌های جنگی خود را به منطقه فرستاده است، اما دولت مدت‌هاست که به صراحت گفته است – حتی اگر بتواند یک شبه از جنگ جلوگیری کند – اما هرگز اقدام قاطعی برای پایان دادن به تهدید ایران یک‌بار برای همیشه انجام نخواهد داد.

دولت رئیس جمهور بایدن با اجازه دادن به جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گرفتن همه کارت ها، به جاه طلبی واقعی خود خیانت می کند: یعنی به نوعی به تعویق انداختن رویارویی و جنگ با ایران از طریق متقاعد کردن اسرائیل به امضای شکست. همه این اقدامات برای جلوگیری از جنگی است که دولت می ترسد به شانس انتخابات معاون رئیس جمهور کامالا هریس در نوامبر آسیب برساند.

این کار بیش از هر چیز دیگری احمقانه است. اگر حماس از طریق حمایت ایران و بزدلی دولت بایدن به آنچه می‌خواهد برسد، اسرائیل چاره‌ای جز اقدام قاطع برای بازگرداندن امنیت به شهروندانش، بازگرداندن آوارگان داخلی خود به خانه‌هایشان و انتقام از خسارت وارده به مردم و زیرساخت‌هایش نخواهد داشت. همانطور که چرچیل گفت: «به شما حق انتخاب بین جنگ و بی شرمی داده شد. شما خواری را برگزیدید و جنگ سرنوشت شما خواهد بود.»

هرگز واضح و روشن نبوده است که وقتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ادعا می کند که باورهای غیرمنطقی و شکست گرایی پوچ در نهایت بیهوده و خود ویرانگر هستند، او نه تنها از اسرائیل بلکه از جهان در برابر تهدید تروریستی جهانی ایران دفاع می کند. از بین بردن این تهدید تنها راه اجتناب از جنگی است که دولت ایالات متحده از آن بسیار می ترسد، اما اگر در نهایت در مقابل روحانیون جمهوری اسلامی ایستادگی نکند، این جنگ را به چشم خواهد دید.

فیاما نیرنشتاین، یکی از اعضای پارلمان ایتالیا (13-2008) بود و در آنجا به عنوان نایب رئیس کمیته امور خارجی در اتاق نمایندگان خدمت کرد.(م.ب)