به چه کسی رای بدهیم؟ – طنز

به چه کسی رای بدهیم؟

طنز

بنام خدا

طنازی می گفت:مرحبا بر این شورای نگهبان که برای همه سلایق مردم، یک کاندیدا معرفی کرده است!!!

گفتم: چطور به این نتیجه رسیده ایی؟

گفت:مثلا اگر می خواهید صرفا با نگاه جناحی و سیاسی رای بدهید و کاری به توانمندی و قدرت اجرا در طراز رئیس جمهوری یک کشور انقلابی نداشته باشید و از روی لج و لج بازی با رقیب می خواهید رای بدهید، آقای پزشکیان حی و حاضر است.

اگر می خواهید کسی از جبهه بیاید و براحتی  همه را لوله کرده  و  12 سال سابقه کار اجرائی داشته باشد و مدعی کار بلدی بوده و اکنون قانون نویسی هم یاد گرفته و آخرش با سکوتش سر و ته همه قضایا شخصی و غیر شخصی را جفت و جور کند، قالیباف را گذاشته است.

اگر می خواهید یکی بیاید در جلسات، سخنرانی ها و ملاقات های رسمی داخلی و خارجی با توانمندی دانشگاهی خود؛ بیانیه بخواند و فلسفه هستی جهان را بشکافد و سپس علوم و معارف اسلامی را با سیاست داخلی و خارجی مملکت آشتی دهد؛ و زورکی پلی بین فلسفه اسلامی و سیاست امروزی  ایجاد کند آقای جلیلی را در جمع کاندیداها قرار داده است.

اگر دلتان برای دستگاه مقتدر قضائی کشور می سوزد که بعد از چهل سال هنوز ساختمان های دادگاهی آن شلوغ است و باید فکری به این وضعیت بشود و علت آن را، این بدانید چون هنوز یک قاضی؛ رئیس جمهور نشده است، آقای پور محمدی به عنوان بهترین گزینه معرفی کرده است.

ولی اگر می خواهید بعد از انتخابات توی سرتان بزنید و هی خود را سرزنش کنید و مرتب بگوئید:«این چه رای بود من دادم!!! آخه مگر میشه بهتر از این پیدا نشود؟» به شهردار سرپا موفق تهران آقای زاکانی رای بدهید.

اگر می خواهید صرفا در انتخابات شرکت کنید و هیچ انتخابی ندارید و می خواهید به تکلیف شرعی و ملی خود عمل کنید و از رنگارنگی کاندیداها خسته شده اید، آقای قاضی زاده هاشمی مدیر بنیاد شهید کشور  هستند تا با رای به ایشان وجدان برخی آسوده شود که در انتخابات شرکت کرده اند.

به چه کسی رای بدهیم؟

مجید بهمنی

خرداد 1403

انتخاباتجناح سیاسیدستگاه قضارای دادنطنزقانون نویسیکاربلد
Comments (0)
Add Comment