جاسوسی از فضای مجازی-3

جاسوسی از فضای مجازی-3

مقدمه:

در قسمت دوم در مورد اینکه شرکت‌های تجاری با داده هایی که از مخاطبین خود دریافت می کنند چه نوع بهره برداری می کنند؟ سخن گفته شد و اینکه مسائل رایج حریم خصوصی رسانه‌های اجتماعی چه هستند؟ به موضوعاتی همچون داده کاویی، سو استفاده از حریم خصوصی دیگران، مکان یابی افراد، آزار و اذیت اینترنتی، انتشار اطلاعات نادرست در مورد افراد و در نهایت انتشار بد افزارها و ویروسها  توضیحاتی ارائه شد. در قسمت پایانی رهنمودهایی در ارتباط با اینکه چگونه می توانیم از  اطلاعات خود در فضای مجازی محافظت کنیم خواهد آمد.

چگونه از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

هنگام باز کردن یک حساب رسانه‌ی اجتماعی جدید، خوب فکر کنید زیرا هر پلتفرم یک خطر دیگر اضافه می‌کند. قبل از پیوستن، از ایمن و قابل اعتماد بودن آن پلتفرم مطمئن شوید. هنگام خروج از یک پلتفرم، مطمئن شوید که حساب را حذف کرده‎اید.

راه‌های دیگر برای محافظت از اطلاعات شامل موارد زیر است:از رمزهای عبور قوی استفاده کنید. از رمزهای عبور در چندین برنامه یا وب سایت استفاده‌ی مجدد نکنید. برای کمک به یادآوری اعتبارنامه ورود به سیستم، از یک مدیر رمز عبور برای ذخیره ایمن اطلاعات استفاده کنید.از استفاده از وای‌فای_عمومی یا دستگاه مشترک اجتناب کنید. هنگام استفاده از دستگاه مشترک، مطمئن شوید که پس از پایان کار از سیستم خارج شده‌اید.بیش از حد به اشتراک نگذارید. از ارائه‌ی جزئیات بیشتر از حد لازم خودداری کنید. کاربران نباید آدرس یا تاریخ تولد را در همه پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند. موقعیت_مکانی را غیرفعال کنید. اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان در برنامه‌ها را در تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی تلفن غیرفعال کنید.روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید حتی اگر به نظر می‌رسد که پیوند از طرف یکی از دوستانتان است، از کلیک کردن روی پیوندها خودداری کنید، مگر اینکه از منبع قابل اعتمادی باشد.از احراز_هویت_دو_مرحله‌ای استفاده کنید. اجرای احراز هویت دومرحله‌ای، مثل رمز عبور و شناسایی بیومتریک یا زیست‌سنجی مثل اثر انگشت، لایه‌ی دیگری از امنیت را به برنامه اضافه می‌کند.

پایان

منبع: متسا

 

اطلاعاتامنیت اطلاعاتجاسوسیفضای مجازی
Comments (0)
Add Comment