یک مقام ایرانی از چهار ویژگی واکنش ایران به ترور [شهید] اسماعیل هنیه پرده برداشت

یک مقام ایرانی از چهار ویژگی واکنش ایران به ترور [شهید] اسماعیل هنیه پرده برداشت

العربی الجدید ؛ 5 اوت

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه پارلمان ایران در یک گفت وگوی ویژه با العربی الجدید تاکید کرد : واکنش کشور ما به ترور [شهید] اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بی هیچ شک وتردیدی در راه است.

عزیزی افزود : این واکنش دارای چند ویژگی است . نخست: حتمی است . دوم : دردناک و قاطعانه است . سوم : پشیمان کننده است . چهارم : بازدارنده است و به دشمن یک درس فراموش نشدنی خواهد داد.

انعکاس /// توضیحات

وی گفت : ما در دفاع از امنیت ملی و منافع مردم و ارزش های انقلاب تمام توان مان را بکار می بریم.

در ارتباط با ماهیت واکنش ایران، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه پارلمان ایران در مصاحبه با العربی الجدید ابراز داشت: این واکنش در وهله اول هوشمندانه است و در وهله دوم در زمان مناسب صورت خواهد گرفت و در وهله سوم بر اساس راهبردهای تبیین شده جهت برخورد با حوادث شکل بازدارنده خواهد داشت.

وی تاکید کرد : واکنش ما به گونه ای است که آمریکایی ها و صهیونیست ها را از اقدامات شان پشیمان و دل امت مسلمان را خنک خواهد کرد.

عزیزی در پاسخ به این سوال که واکنش ایران ممکن است منجر به جنگ در منطقه شود، گفت : اقدامات ما در پاسخ به باند جنایتکار صهیونیسم در راستای تامین امنیت و ثبات در منطقه شکل خواهد گرفت.

وی افزود : ما به دنبال امنیت و صلح و ثبات در منطقه هستیم اما از منافع و عزت ملی و ارزش های انقلاب اسلامی چشم پوشی نخواهیم کرد . صرف نظر از ماهیت دولت موجود در کشور این راهبرد ثابت ماست .

وی تاکید کرد: پرچمی که شهید هنیه برای فلسطین برافراشت تا آزادی این سرزمین همچنان برافراشته خواهد ماند و جبهه مقاومت این مسیر را با عزم استوار و پایمردی ادامه خواهد داد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب ایران جمعه گذشته رژیم اشغالگر اسرائیل را به ” گرفتن انتقام سخت” تهدید کرد.

سلامی در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت فؤاد شکر فرمانده نظامی به [سید] حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ابراز داشت: دشمنان امت مسلمان به ویژه باند جنایتکار و تروریستی صهیونیسم و قاتلان کودکان و زنان و مردان مظلوم در غزه و حامیانش باید در انتظار خشم مقدس و انتقام سخت و حتمی ما باشند.

خالد قدومی نماینده دفتر حماس در ایران نیز جمعه در گفت وگو با العربی الجدید به نوبه خود نقاط ابهام آمیز و جزئیات مربوط به عملیات ترور [شهید] هنیه و وسیم ابوشعبان محافظ همراهش در سپیده دم چهارشنبه گذشته در تهران پایتخت ایران را فاش کرده و خبر انتشار یافته از سوی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خصوص بمب گذاری در محل اقامت [شهید] هنیه را تکذیب کرد.

وی گفت : شکل و شمایل محل اقامت پس از حمله و همچنین پیکر شهید فرمانده اسماعیل هنیه به وضوح نشان می دهد که محل اقامت وی توسط پرتابه ای از هوا چه موشک یا راکت مورد هدف قرار گرفته است. (م.غ)