تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ایران کیست؟

0

بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ایران کیست؟

با سلام و احترام؛
با در نظر گرفتن جمیع جهات و تجارب گذشته، نباید به سیگنال های غرب و رسانه های غربی و معاندین و دنباله روهای داخلی آن ها استناد و اعتماد کرد.
بهترین رئیس جمهور برای مدیریت کلان در کشورمان؛
اولا نباید شبهه خیانت و سیاسی گری و بازی قدرت داشته باشد.
دوم؛ محور کارش بایداقتصاد، ابتکار توام با تواضع و همراهی با همه طیف های مردمی و نخبگانی و خصوصا تنش زدائی از روابط با کشورهای دنیا با شیوه های اعتمادسازی، نفوذ اخلاقی و برادری صادقانه و تعامل باشد.
سوم؛ جهادگر و حاضر در میادین مختلف و حساس به فسادزدائی و فسادستیزی، از طریق ابتکارات موثر و کارآمد سازی تشکیلات دولتی و اداری باشد و همه عوامل از درک فریبکاری و ناکارآمدی با وی بترسند و حساب ببرند.
چهارم؛ هر آن با اقدامات عاجل و بدون محدودیت، با ناکارآمدی و خیانت و سهل انگاری برخورد قهری موثر کند.
پنجم؛ از هیچ کس جز خداوند تبارک و تعالی حساب نبرد و با رهبری معظم انقلاب هم، قدرت همراهی و همدلی و هماهنگی و هم افزایی مناسب داشته باشد.
ششم؛ در اقتصاد با حفظ و تثبیت ارزش پول ملی و مردمی سازی اقتصاد، تجارت و تولید و در نهایت مردمی سازی تمام حاکمیت، موانع مشارکت را با حذف انواع آن، از جمله رانت زدائی و خصوصی سازی با پایمردی، رصد و دنبال کند.
هفتم؛ در حوزه سیاسی، با سیاست زدائی از امور کشور، مشارکت مردم و نسل های مختلف را با اصلاح امور کشور، انتخابات واقعی و سالم، دنبال کرده و از کوچکترین شبهاتی در این زمینه چشم پوشی نکند.
بنابراین از تمام مردم خصوصا نخبگان علمی، اقتصادی، سیاسی و اعتقادی تقاضا داریم که مسئولانه پای کار بیایند و بسیاری از گزینه های سنتی و ناکارآمد را که با این موضوعات زاویه ادراکی و عملی داشته اند و عملکرد موثری در مدیریت های چند دهه خود نداشته اند، کنار نیایند و کشور را به دستانی امین، آرام، مردمی و منصف و منتقد و امیدوار بسپارند.
بین کاندیداهای حاضر، افرادی را که با این ویژگی های مهم حتی با کمی اغماض و در ادامه مسیر صادقانه سیاست زدائی دولت سید محرومان دنبال می کنند؛ همراهی کنند. حضور و اعلام کاندیداتوری بعضی از فسیل های قدرت طلب را نباید با ساده انگاری تحمل و قبول کرد. البته تائید حضور تک لیدرهای برجسته و احیانا پاکدامن جناح های اصلی که مدعی تفکرات نوع دوم و سوم.. هستند را هم برای عیارسنجی خود و اعتبار انتخابات و رقابتی شدن آن توصیه می کنم. نباید بین انتخاب مردم از خواسته هایشان و معیارهایشان، فاصله غیرمنصفانه ایجاد کرد و مهندسی انتخابات را به غیر از مردم سپرد. البته کسانی که به غیر از رقابت سیاسی، جرمی مرتکب شده اند را نباید هیچوقت در حاشیه امن قضائی قرار داد و اعمالشان را با بهانه مصلحت اندیشی نادیده گرفت و فراموش کرد.

بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ایران کیست؟
سپاس.

احسان اله باقری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.