تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

تهدید و فرصت های شهادت

تهدیدات و اسیب ها و فرصت هایی که شهادت مردان بزرگ می توان داشته باشند

1

 

تهدید و فرصت های شهادت

بنام خدا

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شده اند، مرده اند، بلکه اینان زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی دارند.

دو سال از شهادت سردار سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی گذشت. شهادتی که مزد سال ها مجاهدت سردار بود.

اما آیا تکلیف سنگین انتقام سخت از جنایتکاران که بر دوش امت اسلامی قرار داشت، پس از این دوسال عملی شده است؟

شاید چنین تداعی شود انتقام سخت از جنایتکاران  در عملیات های نظامی خلاصه شود و آنهم  در تاریخ 98/10/18 با موشکباران پایگاه آمریکایی السعد این مهم اتفاق افتاد. اما آیا می توان مدعی بود که انتقام سخت به طور کامل گرفته شده است؟

رودرویی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی به رهبری آمریکا نه مختص به ایالات متحده آمریکا با فاصله 11 هزار کیلومتری با ایران بوده و نه محدود به زمان کنونی در سال های دهه نود شمسی است. لذا می توان گفت این انتقام دایره و طیف وسیعی را در خود جای داده و خواهد داد.

مبارزه ملت ایران با آمریکا محدود به دهه های بعد انقلاب نیست، ملت ایران طعم تلخ دخالت آمریکا را در 28 مرداد سال 32 چشیده و با انقلاب اسلامی ایران خود قبل از پیروزی در 22 بهمن 57 شعار مبارزه با آمریکا را در سراسر میهن اسلامی و منطقه طنین افکن کرده بود و با پیروزی نهایی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، شعار مبارزه با استکبار و آمریکای جنایتکار به عنوان اصلی ترین راهبرد نظام در رسیدن به اهداف والای انقلاب و نظام از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی تعیین گردید و رحلت امام نیز نتوانست خللی در عزم و اراده ملت و رهبر انقلاب برای تداوم این راهبرد وارد سازد.

تهدید و فرصت های شهادت

اما باید اذعان کرد راهبرد مبارزه با استکبار طی دهه های عمر انقلاب همواره با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است و همچون همه مبارزات عالم دارای فتوحات، ضایعات، خسران ها و فرصت ها و تهدیداتی بوده و هست.

روزی تهدیدات به صورت گرایش انقلابیون به چرب و شیرین دنیا، روز دگر تهاجمات بی وفقه بر آبروریزی مبارزین، گاهی دل بستن اهل انقلاب به زخارف دنیا و اشرافی گری و ایامی نیز سیاست بازی کور و بی وقفه و فتنه گری، و از همه مهمتر سو مدیریت های ناآگاهانه متولیان امور مردم همه تهدیدات و آسیب هایی بود که انقلاب را مورد هدف قرار داده بود و آنجا که هیچکدام از این تهدیدات و آسیب ها کار ساز نگردید، برای ضربه به انقلاب جان های خدمتگذاران به مردم هدف قرار گرفت.

آمریکا و نوکرانش در داخل کشور با شهادت 72 یاور انقلاب در حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن سید شهیدان انقلاب آیت الله بهشتی سپس انفجار دفتر نخست وزیری و آسمانی کردن دویار بهشتی، رجایی و باهنر، قطعه قطعه کردن شهدای محراب با اقدامات کور تروریستی منافقین، گرفتن جان انقلابیونی چون شهیدان مطهری، مفتح، سپهبد قرنی، آیت، لاجوردی، قدوسی، سردار صیاد شیرازی و …

در کنار پرپر شدن و بر زمین افتادن سردارانی همچون همت، باکری، باقری، زین الدین در هشت سال دفاع مقدس و حتی سرنگون کردن هواپیمای مسافری بر فراز خلیج فارس این پیام را صادر کردند که تروریسم کور دولتی و گروهکی حد و اندازه ایی را برای اقدامات ددمنشانه خود قائل نیستند و در مقابل نیز ملت بزرگ و ابدی ایران نیز با برداشتن پرچم این شهیدان، به همه مستکبرین عالم پیام دادن که برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی هیچ هراسی از پیمودن در جاده های خون و شهادت ندارند.

تهدید و فرصت های شهادت

تهدیدات و آسیب هایی که شهادت مردان بزرگ می تواند جامعه اسلامی و متولیان مقاومت را دچار تزلزل و سستی در مبارزه کند، چیست؟ فرصت های که در این رابطه می توان نام برد کدام است؟

در اینجا به رئوس برخی از تهدیدات و آسیب هایی که شهادت مردان بزرگ می توان جامعه اسلامی و متولیان مقاومت را دچار تزلزل و سستی در مبارزه کرد را بر می شماریم عارض شود را بر شمرده و سپس فرصت های ان نیز بر خواهیم نوشت.

تهدید و آسیب ها

غرور و خود بزرگ بینی کاذب در عظمت مبارزه با استکبار و تداوم مقاومت؛

مصادره نام شهیدان به اسم جریانات و جناح های سیاسی داخلی و خارجی؛

از خود باختگی و هراس در برخی از مسئولین در برابر تهدیدات و جنجال آفرینی های استکبار که از سوی رسانه های وابسته القا می شود؛

اتهام زنی و مسبب تراشی بخاطر ضعف عملیاتی در حفاظت از مسئولین و افراد موثر و کار ساز در امر مبارزه؛

خود باختگی در برخی از متولیان امور از قدرت دشمن و تمایل به سازش و مذاکره برای صلح های ذلیلانه؛

القای شعار مذاکره برای صلح از سوی رسانه های داخلی و کسانی که دچار خود باختگی و هراس شده اند؛

درهم ریختن نظام فکری مسئولین و متولیان امور لشکری و کشوری با ایجاد رعب و حشت در مردم؛

ایجاد وحشت جنگ بی پایان با آمریکا و عوامل استکبار بدون رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی؛

…..

تهدید و فرصت های شهادت

اما درکنار همه این تهدید و آسیب ها فرصت های گرانبهایی نیز ترور شخصیت های اسلامی و نخبه و نظامی برای ملت ایران و مقاومت به همراه داشته و ان شأالله در اینده خواهد داشت و همانطور که به نقل از معمار انقلاب اسلامی هست که فرمودند :« بکشید ما را، ملت ما بیدار تر می شود» بنابراین انتظار می رود همه مسئولین این فرصت را خوب شناخته و ان را در جهت اهداف عالیه اسلام ناب محمدی بهره ببرند.

برخی از این فرصت ها به شرح زیر است:

فرصت های منطقه ایی:

همانطور که ترورهای ناجوانمردانه، خون شهدا و سرداران رزمنده ایرانی و غیر ایرانی با هم درآمیخته است، بایستی اقدامات تروریستی در هر کجای منطقه به وحدت، اتحاد و آمیختگی هر بیشتر مبارزات مقاومت منجر گردد.

برخی جریانات داخلی و خارجی ممکن است به غلط مبارزات مقاومت را تنها به شیعه و ایران وابسته دانسته و هر گونه اقدام تلفی جویانه را یک اقدام انحرافی در منطقه بدانند. اما ترورهای خبیثانه در منطقه از سوی آمریکا به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط عوامل نیابتی آنان نشان داد؛ برای استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و هرجا اراده زورگویی نماید از ترور مردم و مقامات رسمی در هیچ کشوری دریغ نخواهد کرد. لذا زمان بازسازی و تغییر این نگاه غلط به گروه های مبارز مقاومت توسط این جریانات فرا رسیده است.

تهدید و فرصت های شهادت

نفوذ ایران در منطقه از شرق آسیا تا غرب آسیا حقیقتی انکار ناپذیر است که دوست و دشمن به آن بارها و بارها به آن اعتراف کرده اند. این نفوذ همچون خاری در چشم استکبار است. استکباری که سیطره بیش از صد ساله در منطقه داشته و خیمه ایی از ظلم را برپا کرده است و حضور و نفوذ دیگران را به هر شکل دیگری بر نمی تابد و اگر این حضور با مقاومت و شعار اسلام ناب محمدی باشد، با عصبانیت مضاعف نظام سلطه مواجهه می شود. اکنون زمان ان است، این نفوذ که با خون شهیدان آمیخته است روز به روز افزون تر شود. و کاربردهای آن و تاثیرات مثبت آن با فشار بر خروج نیروهای نظام سلطه از منطقه نمایانتر شود.

شهادت سرداران و مردم مظلوم منطقه توسط ایادی استکبار، بایستی به تقویت و تایید همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر اقوام و جریانات سیاسی در تمامی کشورهای منطقه در مقابل حضور و سلطه آمریکا شده و به عامل خروج تمامی نیروهای استکبار؛ اعم از سیاسی و نظامی گردد.

….

فرصت های داخلی:

سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران درخت تنومندی است که به دلایل مختلفی همچون جناح بندی های سیاسی، سو مدیریت ها و فسادها و فشارهای اقتصادی و القای و انتشار اکاذیب و شایعات متعدد در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی طی سال های اخیر ضربات متعددی را متحمل گردیده و آسیب هایی به آن وارد گشته است. اکنون زمان آن فرا رسیده است برای حفظ و تدام سرمایه اجتماعی حمایت مردم از انقلاب و نظام همچون دهه های گذشته این سرمایه اسیب دیده با خون شهیدان تازه ما ترمیم گردد.

تهدید و فرصت های شهادت

امروز گروه ها و جریانات سیاسی باید دریابند بهترین راه برای اداره کشور نگاه به درون است و منافع ملی را در عین داشتن دیدگاه های مختلف در ایجاد اتحاد، همبستگی و گسترش انسجام ملی توسط تمامی گروه ها، احزاب و جناح ها سیاسی بدانند. شهادت نخبگان و سرداران و تمامی عوامل حافظ امنیت کشور، این فرصت را در اختیار آنان قرار داده است که در کنار آحاد ملت به این مهم دست یابند.

مهمترین و بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب بوده و هست و ان شأالله در آینده خواهد بود. تجلیل و گرامی داشت از شهدا به عنوان سمبل مقاومت بین المللی در ایران و منطقه؛ فرصتی برای حضور و نشان دادن اراده مقاومت آحاد امت اسلامی در ایران و منطقه است. این مهم در روزهای اعلان خبر شهادت این سرافرازان و تشیع جنازه مطهرشان در تمامی اقساط نقاط ایران و کشورهای منطقه بخوبی دیده می شود. این حرکت و فرصت نباید محدود به ایام سوگواری و عزای عمومی این عزیزان محدود گردد. تداوم این حضور نقش بسزایی در سیاست گذاری های منطقه ایی استکبار و احتمالا تسریع در خروج آنان از منطق خواهد داشت.

انچه شهدای انقلاب اسلامی و مقاومت را در چشم مردم بزرگ و بزرگتر کرده و می کند، چیزی جز خصلت های که در چشم مردم حق بین طی سال های انجام مسئولیت در بین مردم در تمامی حوادث و بلاهای طبیعی، دفاع از امنیت و حریم ایران و مدافع حرم در صحنه نظامی دیده می شد، نیست. خصلت هایی که توام با شجاعت، اخلاص، ولایت مداری ، میهن دوستی، جانبازی و عمل گرایی است. آنچه هم اکنون مردم از مسئولین و متولیان امور انتظار دارند، الگو برداری از اخلاص، پاکدامنی و ولایت مداری و مردم داری شهیدان مظلوم در خدمت به مردم است.

…..

مجید بهمنی

پاییز 1400

1 نظر
  1. مسلم می گوید

    احسنت به شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.