انجمن حجتیه در شکل جدید

تحلیلی بر تحرکات پنهان انجمن حجتیه در حوزه ای مختلف

 

انجمن حجتیه در شکل جدید

بنام خدا

انجمن حجتیه در شکل جدید..(حجتیه اقتصادی، حجتیه سیاسی، حجتیه امنیتی، حجتیه اشتغال، حجتیه اداری، حجتیه اعتقادی، حجتیه مردمی، حجتیه علمی، حجتیه دینی و فتوایی و …،) چگونه حضور می یابد.

امروزه شاید بتوان ادعا نمود که تفکرات انجمن منحله حجتیه کل ایران و حتی بخش اعظمی از جهان آنهم در ابعاد مختلف فرا گرفته است. گویی کل حوادث قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی ایران را این افراد به شکل شبکه ماسونی و پنهان در حال تکرار کردن هستند. اقداماتی که توام با رفتارهای موجه و ظاهر صلاح … صورت می گیرد.

انجمن حجتیه، در حقیقت فلسفه وجودیشان، و شکل گیری آنها؛ وارونه نمودن ارزش ها در تمام بخش ها بوده و هست،،،،

به طور مثال انجمن حجتیه در کل تفکرات خود؛ ضعف، ناتوانی، نشدن ها، بدبختی ها، ضد ارزش های مادی و اخروی، توسعه افکار وارونه، توسعه فساد و هر چه که بدی و پلیدی است را در قالب خوبی ها، به شکل عقلی و دینی و سکولار به همه نشان می دهند . تفکراتی که توانسته است برده بودن و بنده شدن را در همه زمینه و پذیرش به صورت تعبدی مهیا سازد . تعبدی که مبتنی بر جهل در تمام سطوح به وجود آمده است. بنابراین در همین رابطه روشنگری توسط محققان، دانشمندان و سایر اندیشمندان علوم، در تمامی حوزه ها، امری مهم و بلکه ضروری است …

انجمن حجتیه در یک کلام یعنی بی ارزش سازی، بی انگیزه سازی، بی عمل سازی و حتی، ترویج شک و تردید در مبانی و اصول مسلم اعتقادی؛ فانتزی سازی رفتارها و برنامه ها آنهم بدون پشتوانه علمی و حتی اخلاقی در افراد، افکار در همه سطوح جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در تمامی ابعاد است … همه این اقدامات در چهره و لباس تدین، دین و اصول مذهبی نمایان می گردد.

نمونه برخی اقدامات انجمن حجتیه طی سال های گذشته در وارونه سازی 

1- در حوزه اشتغال، کارهای بزرگ را به دست آدم های کوچک می سپارند و بیان می دارند این حق با ما است . برجسته سازی شعاراین فرد خودی است و ان کس ناخودی … ترویج پیدا می کند… افراد هرچند شایسته مسئولیت و مقام و پستی نباشند بواسطه خودی بودن او را می پذیرند و به او فرصت و جایگاه می دهند. انجمن حجتیه با این کار عملا بر گسترده تر شدن فساد و تبعیض و نا کارآمدی دامن می زند. کار شیطان همین است. به هر صورت و هر شکلی اعمال و رفتارها و تصمیمات زشت افراد و گروه ها را زیبا جلوه می دهند.

2- در حوزه علوم و تحقیقات علمی؛ علم انجمن حجتیه اقدام به کنار زدن دانشمندان، نخبگان و آزاداندیشان با هر عنوان و گزینش نموده و با دادن مدارک تقلبی و صوری به کسانی که انها را از خود می دانند، این حوزه را از مسیر علم اندیشی و علم پژوهشی منحرف می سازند. بنابراین باید از دانشگاه ها مراقب نمود و همه باید در خدمت نظام علمی باشند و منطبق بر الگوی جامع علمی کشور به معرفت افزایی، بصیرت بخشی و خود کفایی و عزت ملی و دینی تلاش نمود. لذا باید شدیدا از مدرک گرایی صرف که همراه با بی خلاقیتی و بی نوآوری و عدم تهذیب فرد است؛ خود داری شود.

3- انجمن حجتیه سیاسی؛ بدنبال توسعه باندگرایی، جناح بازی، و نابودی ثروت و اداره کشور از طریق دور زدن قانون و به شکل زد و بند های مافیائی، برای کسب قدرت هستند. اینان تلاش می کنند با از بین بردن شایسته گرایی و از میدان بیرون کردن افراد دارای صلاحیت و شایسته ، مسیر اصلی توسعه سیاسی را منحرف بسازند.

4-انجمن حجتیه امنیتی؛ کمک سازماندهی شده به عناصر فاسد، پرونده سازی، و هر اقدامی که بتوانند انجام دهند؛ تحت عنوان اینکه فقط اثبات شود حق با ماست، اقدامات بدون تفکر به همراه شراکت در تمام فعالیت های مفسده انگیز و دامن زدن به این اندیشه که قادرند بدون حمایت و مشارکت صحیح دیگران، کارها را به تنهایی درست و صحیح انجام می دهند صورت می گیرد. فعالیت های امنیتی انجمن حجتیه لزوما در نفوذ یا رخنه در دستگاه ها و نهادهای امنیتی نیست، بلکه پیش برد اهداف نا حق خود به صورت پنهان در تمامی حوزه ها و سطوح را در بر می گیرد.

الی…

نتیجه:

شاید بتوان به ضرص قاطع مدعی شد در تمام رویدادهای انقلاب اسلامی ایران؛ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، رگه هایی از انجمن حجتیه یا حداقل اندیشه ناصحیح انان حضور داشته است.  و اکنون نیز رویدادها و اتفاقات مشابهه به انحای مختلفی در حال تکرار هستند. رویدادهایی که دائما خود را با شرایط زمانی و مکانی تطبیق داده و خود را به روز می کنند.

برای مقابله با اندیشه خطرناک (انجمن حجتیه) باید راه های مختلف را شناخت، علل شکل گیری های فعالیت ها را درک نمود و نحوه روند مبارزه و مقابله درساختارهای سیاسی، صنعتی، اشتغال، فرهنگی و همه و همه … را مورد شناسائی قرار داد و از استحاله های بزرگ و تغییرات ناگهانی؛ در صورت عدم فهم آنان، به شدت خودداری، جلوگیری و حتی مقابله نمود.

این مهم نیز تنها با بصیرت و شناخت در مسائل ملی، مذهبی، دینی و علمی و ،،، امکان پذیر است تا بتوان انشاءالله از این پیچ بزرگ تاریخی انقلاب اسلامی  ایران عبور کرد،،،،

سید منصور محمدی کچپی

اندیشکده نخبگان طلوع

فروردین 1403

اقتصادیامنیتیانجمن حجتیهرخنخسیاسیعلوم و تحقیقاتنفوذ
Comments (1)
Add Comment
  • مدافع جبهه حق

    انجمن حجتی هاش،برام جالب بود واحسنت