تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

انجمن حجتیه در شکل جدید

تحلیلی بر تحرکات پنهان انجمن حجتیه در حوزه ای مختلف

1

 

انجمن حجتیه در شکل جدید

بنام خدا

انجمن حجتیه در شکل جدید..(حجتیه اقتصادی، حجتیه سیاسی، حجتیه امنیتی، حجتیه اشتغال، حجتیه اداری، حجتیه اعتقادی، حجتیه مردمی، حجتیه علمی، حجتیه دینی و فتوایی و …،) چگونه حضور می یابد.

امروزه شاید بتوان ادعا نمود که تفکرات انجمن منحله حجتیه کل ایران و حتی بخش اعظمی از جهان آنهم در ابعاد مختلف فرا گرفته است. گویی کل حوادث قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی ایران را این افراد به شکل شبکه ماسونی و پنهان در حال تکرار کردن هستند. اقداماتی که توام با رفتارهای موجه و ظاهر صلاح … صورت می گیرد.

انجمن حجتیه، در حقیقت فلسفه وجودیشان، و شکل گیری آنها؛ وارونه نمودن ارزش ها در تمام بخش ها بوده و هست،،،،

به طور مثال انجمن حجتیه در کل تفکرات خود؛ ضعف، ناتوانی، نشدن ها، بدبختی ها، ضد ارزش های مادی و اخروی، توسعه افکار وارونه، توسعه فساد و هر چه که بدی و پلیدی است را در قالب خوبی ها، به شکل عقلی و دینی و سکولار به همه نشان می دهند . تفکراتی که توانسته است برده بودن و بنده شدن را در همه زمینه و پذیرش به صورت تعبدی مهیا سازد . تعبدی که مبتنی بر جهل در تمام سطوح به وجود آمده است. بنابراین در همین رابطه روشنگری توسط محققان، دانشمندان و سایر اندیشمندان علوم، در تمامی حوزه ها، امری مهم و بلکه ضروری است …

انجمن حجتیه در یک کلام یعنی بی ارزش سازی، بی انگیزه سازی، بی عمل سازی و حتی، ترویج شک و تردید در مبانی و اصول مسلم اعتقادی؛ فانتزی سازی رفتارها و برنامه ها آنهم بدون پشتوانه علمی و حتی اخلاقی در افراد، افکار در همه سطوح جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در تمامی ابعاد است … همه این اقدامات در چهره و لباس تدین، دین و اصول مذهبی نمایان می گردد.

نمونه برخی اقدامات انجمن حجتیه طی سال های گذشته در وارونه سازی 

1- در حوزه اشتغال، کارهای بزرگ را به دست آدم های کوچک می سپارند و بیان می دارند این حق با ما است . برجسته سازی شعاراین فرد خودی است و ان کس ناخودی … ترویج پیدا می کند… افراد هرچند شایسته مسئولیت و مقام و پستی نباشند بواسطه خودی بودن او را می پذیرند و به او فرصت و جایگاه می دهند. انجمن حجتیه با این کار عملا بر گسترده تر شدن فساد و تبعیض و نا کارآمدی دامن می زند. کار شیطان همین است. به هر صورت و هر شکلی اعمال و رفتارها و تصمیمات زشت افراد و گروه ها را زیبا جلوه می دهند.

2- در حوزه علوم و تحقیقات علمی؛ علم انجمن حجتیه اقدام به کنار زدن دانشمندان، نخبگان و آزاداندیشان با هر عنوان و گزینش نموده و با دادن مدارک تقلبی و صوری به کسانی که انها را از خود می دانند، این حوزه را از مسیر علم اندیشی و علم پژوهشی منحرف می سازند. بنابراین باید از دانشگاه ها مراقب نمود و همه باید در خدمت نظام علمی باشند و منطبق بر الگوی جامع علمی کشور به معرفت افزایی، بصیرت بخشی و خود کفایی و عزت ملی و دینی تلاش نمود. لذا باید شدیدا از مدرک گرایی صرف که همراه با بی خلاقیتی و بی نوآوری و عدم تهذیب فرد است؛ خود داری شود.

3- انجمن حجتیه سیاسی؛ بدنبال توسعه باندگرایی، جناح بازی، و نابودی ثروت و اداره کشور از طریق دور زدن قانون و به شکل زد و بند های مافیائی، برای کسب قدرت هستند. اینان تلاش می کنند با از بین بردن شایسته گرایی و از میدان بیرون کردن افراد دارای صلاحیت و شایسته ، مسیر اصلی توسعه سیاسی را منحرف بسازند.

4-انجمن حجتیه امنیتی؛ کمک سازماندهی شده به عناصر فاسد، پرونده سازی، و هر اقدامی که بتوانند انجام دهند؛ تحت عنوان اینکه فقط اثبات شود حق با ماست، اقدامات بدون تفکر به همراه شراکت در تمام فعالیت های مفسده انگیز و دامن زدن به این اندیشه که قادرند بدون حمایت و مشارکت صحیح دیگران، کارها را به تنهایی درست و صحیح انجام می دهند صورت می گیرد. فعالیت های امنیتی انجمن حجتیه لزوما در نفوذ یا رخنه در دستگاه ها و نهادهای امنیتی نیست، بلکه پیش برد اهداف نا حق خود به صورت پنهان در تمامی حوزه ها و سطوح را در بر می گیرد.

الی…

نتیجه:

شاید بتوان به ضرص قاطع مدعی شد در تمام رویدادهای انقلاب اسلامی ایران؛ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، رگه هایی از انجمن حجتیه یا حداقل اندیشه ناصحیح انان حضور داشته است.  و اکنون نیز رویدادها و اتفاقات مشابهه به انحای مختلفی در حال تکرار هستند. رویدادهایی که دائما خود را با شرایط زمانی و مکانی تطبیق داده و خود را به روز می کنند.

برای مقابله با اندیشه خطرناک (انجمن حجتیه) باید راه های مختلف را شناخت، علل شکل گیری های فعالیت ها را درک نمود و نحوه روند مبارزه و مقابله درساختارهای سیاسی، صنعتی، اشتغال، فرهنگی و همه و همه … را مورد شناسائی قرار داد و از استحاله های بزرگ و تغییرات ناگهانی؛ در صورت عدم فهم آنان، به شدت خودداری، جلوگیری و حتی مقابله نمود.

این مهم نیز تنها با بصیرت و شناخت در مسائل ملی، مذهبی، دینی و علمی و ،،، امکان پذیر است تا بتوان انشاءالله از این پیچ بزرگ تاریخی انقلاب اسلامی  ایران عبور کرد،،،،

سید منصور محمدی کچپی

اندیشکده نخبگان طلوع

فروردین 1403

1 نظر
  1. مدافع جبهه حق می گوید

    انجمن حجتی هاش،برام جالب بود واحسنت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.