انعکاس -10 ایران  در نگاه برخی از مطبوعات خارجی 

ایران  در نگاه برخی از مطبوعات خارجی 

انعکاس -10

ایران  در نگاه برخی از مطبوعات خارجی 

منبع عنوان چکیده
سندیکای خبری یهود؛

۲۳ جولای

نویسنده:

جیکو نریا

آیا ایران روابط خود با قاره آفریقا را دوباره از سر میگیرد؟ جمهوری اسلامی ایران پس از آشتی با پادشاهی عربستان سعودی و تجدید روابط دیپلماتیک با کشورهای حاشیه خلیج فارس، تلاش دیپلماتیک خود را که این بار شمال آفریقا سودان و شرق آفریقا را هدف قرار داده است، افزایش میدهد. دلایل اصلی شروع روابط گسترده با افریقا بعد از سال ها  چیست؟
موسسه واشنگتن؛

۲۸ جولای

نویسندگان: هنری روم   لوئیس دوگیت گروس

بندهای غروب اکتبر توافق ایران تحریم های بدون بازگشت پذیری اتحادیه اروپا و بریتانیا که با انقضای قریب الوقوع تحریم های سازمان ملل متحد روبرو هستند اما تمایلی به اجرای مکانیزم ماشه یا همان  بازگشت پذیری فوری تحریم ندارندو  باید به طور یکجانبه برخی از محدودیتهای خود را بر تهران تمدید کنند. علت این تغییر سیاست برای چیست؟
الاهرام؛

۳۰ ژوئیه

شریک ضروری آیا ایران همچنان روسیه را عامل تهدید علیه خود میداند؟ ایران در راستای سیاست توجه به سوی شرق از سوی دولت  دکتر ابراهیم رئیسی هم اکنون در حال تقویت روابط خود با روسیه است؛ اما در عین حال تاکید دارد تا این کشور را در جایگاه همپیمان  خود قرار ندهد. علت این سیاست چه می تواند باشد؟
سندیکای خبری یهود؛ ۳۰ جولای

نویسنده: یورام اتینگر

آیت الله های ایران صدمات جدی به ایالات متحده وارد می کنند و خطرات زیادی برای آنها بوجود می آورند سابقه و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین ثابت می کند، رویکرد دیپلماسی توسط ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران، ماهیتی ویرانگر دارد. آیا ایران می تواند با حضور در آمریکای لاتین با این رویکرد مقابله کند؟

 

الجزیره؛

۱ اوت

پس از هشدار به افغانستان گزینه های ایران برای تامین سهم خود از آب رودخانه هیرمند چیست؟ پس از گذشت بیش از دو ماه از هشدار دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به مقامات افغانستان و تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای کابل به منظور رهاسازی سهم کشورش از آب رودخانه هیرمند ، فشار محافل سیاسی تهران بر دولت برای استفاده از کارتهای دیپلماتیک برای گرفتن سهمیه آب خود و نجات مناطق وسیع شرق کشور از فاجعه انسانی و محیط زیست افزایش یافته است آن هم با توجه به اینکه فاجعه یاد شده در نتیجه خشکسالی وخامت بیشتری یافته است.
رای الیوم؛

۵ اوت

 

دو عامل اساسی باعث کند شدن فرآیند بازگشت روابط میان ایران و عربستان هستند فؤاد ابراهیم دگراندیش عربستانی اخیرا در ارتباط با علل و عوامل کند شدن بازگشت روابط میان ایران و عربستان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:  من تصور میکنم رژیم سعودی از انعقاد توافق با ایران میخواست از میزان تاثیر گذاری این کشور و محور منطقه ای آن بکاهد تا از اصابت موشکهای و پهپادها به تاسیسات حیاتی خود جلوگیری نماید.  ایا این اظهارات صحیح است؟
الجزیره؛

۶ اوت

 

نفرین صفرها و توجیهات تاریخیچرا ریال ایران به عنوان ضعیف ترین ارز در جهان شناخته شد؟

 

اگرچه ریال ایران طی چهار ماه گذشته بخشی از ارزش خود را به دست آورده است اما مجله آمریکایی فوربس در آخرین گزارش خود آن را ضعیفترین ارز جهان در برابر دلار آمریکا معرفی کرد.

مطبوعات فارسی زبان ایران  نیز  با عنوان ریال ایران ضعیفترین ارز در بین ارزها به گزارش مجله فوربس پرداختند و توضیح دادند: این گزارش نشان میدهد که واحد پول ایران معادل ۰,۰۰۰۰۲۴ دلار آمریکا است یعنی شما با یک دلار قادر به خرید ۴۲۲ هزار و ۷۳۳ ریال بر اساس نرخ رسمی ارز هستید. در حالی که دلار آمریکا در حال حاضر در بازار موازی معادل بیش از ۴۸۵ هزار ریال است.

 

 

 

آفریقاآیت اللهافغانستانصفرهاعربستانهیرمند
Comments (0)
Add Comment