انعکاس 50

ایران در مطبوعات خارجی

انعکاس 50

ایران  در نگاه مطبوعات خارجی

مطالعه همزمان مهمترین یادداشت ها؛ در رسانه های دنیا، با موضوع ایران؛ می تواند به ما کمک کند تا بهتر بر  فضای حاکم بر امپراتوری تبلیغاتی جهان بر علیه ایران اشرافیت پیدا کنیم.  در همین راستا وبگاه تحلیل ایرانی  با همکاری بعضی از موسسات و اندیشکده ها(رسانه و قائم) اقدام به انتشار تعدادی از این یادداشت ها می نماید. باز نشر این یادداشت ها به معنای تایید محتوای آنها نیست. یادداشت های تحلیلی پیش رو از بین ۵۰ اندیشکده مطرح جهان و خبرگزاری های بین المللی با محوریت مسائل و موضوعات مرتبط با ایران انتخاب و ترجمه شده است. برخی از اندیشکده های شاخص و پایگاه های خبری بین المللی عبارتند از: مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا (CSS) ، مرکز امنیت نوین آمریکا (CNAS)، مرکز ویلسون، موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک، شورای روابط خارجی آمریکا، شورای آتلانتیک، چیم هاوس، بنیاد دفاع از دموکراسی، بنیاد هرینج، بنیاد اعانه کارنگی برای صلح بین الملل، اندیشکده رند، اندیشکده بروکینگر، اندیشکده آمریکن اینترپرایز، اندیشکده صهیونیستی بگین سادات، موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل،  فارین پالیسی فارین افرز ، روزنامه واشنگتن پست، روزنامه نیویورک تایمز، روزنامه وال استریت ژورنال، روزنامه های ارتش،  روزنامه جروزالم پست،  روزنامه یدیعوت آحارونوت، روزنامه اسرائیل هیوم، روزنامه تایمز اسرائیل، پایگاه اینترنتی نشنال اینترست و…..

 

منبع عنوان چکیده لینک  یادداشت
تایمز اسراییل؛ 4 اوت در حالی که ایالات متحده برای احیای ائتلافی که حمله آوریل را خنثی کرد، تلاش می کند، رژیم صهیونیستی برای حمله ایران آماده می شود رهبران رژیم صهیونیستی گفتند در مورد آمادگی برای «جنگ همه جانبه»با نگرانی هایی در این خصوص که ممکن است حمله در «چندین جبهه» باشد، گفتگو کردند. انتظار می رود رئیس سنتکام به اسرائیل برود؛ بایدن می گوید امیدوار است تهران کوتاه بیاید. رسانه‌ های عبری روز شنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی برای حملات احتمالی ایران و حزب‌ الله در روزهای آینده آماده است و ارزیابی می‌ کند که حملات ممکن است از چند جبهه انجام شود.

گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده در تلاش برای احیای یک ائتلاف منطقه ای است که در اوایل سال جاری موفق شد تقریباً به طور کامل حمله مستقیم قبلی ایران به رژیم صهیونیستی را خنثی کند، این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی اذعان دارند که این بار ممکن است خسارات و تلفاتی وارد شود.

برای مطالعه کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید

یدیعوت آحارونوت ؛ 4 اگوست ایران درخواست‌ها در خصوص تعدیل پاسخ خود به اسرائیل را رد می‌کند: «برای ما مهم نیست که جرقه جنگ زده شود» واشنگتن خواستار خویشتن‌داری همه طرف هاست ، اما به نظر می‌رسد تهران مصمم است در واکنش به ترور رهبر حماس در خاک خود ، پاسخ حمله اسرائیل را بدهد و علیرغم اینکه به او هشدار داده شده است که هرگونه حمله سخت علیه اسرائیل واکنش متقابلی را به دنبال خواهد داشت، از تصمیم خود منصرف نشده است. به نوشته وال‌استریت ژورنال در روز یکشنبه، جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های شدید دیپلمات های ایالات متحده آمریکا و اعراب برای تعدیل واکنش خود به ترور رهبر ارشد سیاسی حماس، [شهید] اسماعیل هنیه، در تهران را رد کرده است . این در حالی است که مقامات در حال بررسی نقض‌های امنیتی بودند که منجر به حمله شد.  ز زمان وقوع این حادثه [ترور شهید اسماعیل هنیه]، رهبران جمهوری اسلامی ایران وعده انتقام داده‌اند و به ادعای منابعی که از مذاکرات در این رابطه آگاهی دارند، مقامات ایرانی به دیپلمات‌های عرب گفته‌اند: «برای ما اهمیتی ندارد که پاسخ به حمله اسارئیل منجر به جنگ شود .»

برای مطالعه کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید

اکونومیک تایمز؛ 4 آگوست جنگ ایران و رژیم صهیونیستی بر سر خاورمیانه سایه انداخته است:آیا«ائتلاف ابراهیم»با «محور مقاومت» روبرو خواهد شد ؟ با افزایش تنش ها در خاورمیانه و تهدید احتمالی جنگ بین رژیم صهیونیستی و ایران، ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی خود را در منطقه تقویت کند . مقامات پیش‌بینی می‌کنند که ایران ممکن است در واکنش به تهدیدات تلافی جویانه اخیر پس از کشته شدن [شهادت] یکی از رهبران حماس و یکی از فرماندهان حزب‌الله، در اوایل روز دوشنبه (روز گذسته) به اسرائیل حمله کند. این تشدید درگیری ، « ائتلاف ابراهیم» – متشکل از اسرائیل و متحدانش – را در برابر «محور مقاومت» به رهبری ایران که شامل حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها می شود، قرار می‌دهد . سه مقام آمریکایی و اسرائیلی به آکسیوس گفتند که انتظار دارند ایران تا روز دوشنبه به اسرائیل حمله کند.  این اقدام در پاسخ به تهدیدات تلافی جویانه ایران و متحدان منطقه ای آن پس از قتل [شهادت] یکی از رهبران حماس در تهران و یکی از فرماندهان حزب الله در بیروت صورت می گیرد که ترس و نگرانی از درگیری گسترده تر را تشدید می کند .

برای مطالعه کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید

العربی الجدید ؛ 5 اوت

 

یک مقام ایرانی از چهار ویژگی واکنش ایران به ترور [شهید] اسماعیل هنیه پرده برداشت ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه پارلمان ایران در یک گفت وگوی ویژه با العربی الجدید تاکید کرد : واکنش کشور ما به ترور [شهید] اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بی هیچ شک وتردیدی در راه است.  عزیزی افزود : این واکنش دارای چند ویژگی است . نخست: حتمی است . دوم : دردناک و قاطعانه است . سوم : پشیمان کننده است . چهارم : بازدارنده است و به دشمن یک درس فراموش نشدنی خواهد داد. وی گفت : ما در دفاع از امنیت ملی و منافع مردم و ارزش های انقلاب تمام توان مان را بکار می بریم.

برای مطالعه کامل یادداشت اینجا را کلیک کنید

 

اسرائیلامریکاایرانپیمان ابراهیممقاومتهنیه
Comments (0)
Add Comment