تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

طرح نتیجه‏ گرایی در فوتبال

طرح جای‏گزین نتیجه‏ گرایی به جای  بازیکن سالاری  و  باشگاه‏ مداری در فوتبال

0

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

طرح جای‏گزین نتیجه‏ گرایی به جای  بازیکن سالاری  و  باشگاه‏ مداری در فوتبال

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه:

امروزه در جهان فوتبال قراردادهای فوتبالی بین باشگاه و بازیکنان به رویه‏ایی مشخص و مدوّن تبدیل شده و به ظاهر از قاعده‏ایی روشن تبعیت می‏کند و آن‏هم تراضی بین باشگاه و بازیکن بر اساس مبلغی ثابت که در زمانی معین به صورت توافقی با شرایطی (یک یا دو یا سه قسط و بیش‏تر است) پرداخت می‏گردد.

اما بر کسی پوشیده نیست علی رغم ضمانت‏های قانونی (نظارت فدراسیون‏ها و فیفا) که در ارتباط با اجرای صحیح قراردادها وجود دارد به دلیل عدم نظارت کافی و کنترل‏های سیستمی شاهد گردش میلیاردی پول به صورت غیر قانونی در ارتباط با همین قراردادها در بین دلال‏ها، گروه‏های مافیائی فوتبال و بعضا باشگاه‏ها در تمام دنیا از جمله ایران هستیم که موجب تضییع کردن حق بازیکن و حتی باشگاه می‏گردد.

این طرح تلاش دارد ضمن انطباق با قوانین فعلی در دنیای فوتبال با ارائه طرحی سیستمی در عین سادگی در اجرا، ضوابطی یک‏دست، مشخص و ثابت را در پرداخت‏ها به بازیکنان بر اساس نتیجه‏های سه‏گانه (برد، مساوی، باخت) در هر بازی فوتبال تعیین نماید.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

طرح کلی

در شرایط کنونی پایه و اساس پرداخت‏ها بر اساس دو رکن وضعیت بازیکن و توانایی مالی باشگاه انجام می‏گیرد که جزئیات آن معمولا در قراردادهای بین باشگاه و بازیکن  منظور می گردد، اما در طرح پیش‏رو پرداخت‏ها براساس سه پایه‏ی شرایط بازیکن، توانایی مالی باشگاه و نتیجه هر بازی که بازیکن در آن نقش مستقیم یا غیر مستقیم دارد، تعیین می‏گردد. این وضعیت نیز به شکلی  که در ادامه خواهد آمد در قراردادها قابل پیش‏بینی بوده و درج خواهد شد.

این طرح به دنبال ارائه روشی نو در پرداخت مبالغ قراردادها به بازیکنان فوتبال بوده و نتیجه بدست آمده در هر بازی که در یک فصل فوتبالی بدست می‏آید در مقدار و مبلغ دستمزد بازیکنان تاثیر گذار بوده و نقش اصلی را ایفا خواهد کرد. در این طرح بازیکن نتیجه زحمت خود در زمین بازی را گرفته و باشگاه هم بر پایه ارزش سهام باشگاه خود بر روی بازیکنان سرمایه‏گذاری نموده و پرداخت‏های خود به بازیکن را انجام می‏ دهد.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

روش تعیین سهام باشگاه

بر اساس اشل فوق ارزش یک سهم از سهام باشگاه به عنوان پایه ثابت پرداخت تعیین می‏گردد. مبلغ نهایی یک سهم از سهام باشگاه می‏تواند از راه‏های زیر تعیین ‏گردد:

الف – شرکت باشگاه در بازار بورس

ب – اعلام میزان سهام باشگاه و سهم آن در دفاتر رسمی و ثبتی

ج – تعیین مبلغ سهم توسط کارشناسان فدراسیون بر اساس اعلام میزان دارایی و اموال باشگاه و حسابرسی‏های رسمی

د- سایر طرق رسمی که مورد توافق باشگاه و بازیکن و مورد تائید فدارسیون قرار گرفته باشد.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

روش تعیین قیمت گذاری عمل‏کرد بازیکن در زمین

پس از تعیین مبلغ یک سهم از سهام باشگاه این مبلغ به عنوان پایه ی ضریب ثابت تعیین شده و سپس آیتم‏ها و وضعیت‏هایی که مورد توافق باشگاه و بازیکن بوده یا از طریق فدراسیون‏ها به باشگاه‏ها اعلام می‏گردد طبق یک فرمول ساده بر مبنای برد یا باخت یا مساوی تیم در هر بازی تعیین و به حساب بازیکن واریز یا جز بستانکاری بازیکن منظور می‏گردد.

در این‏جا برای نمونه آیتم‏ها و وضعیت‏هایی همچون امتیاز و رده تیم در جدول – سنوات بازی بازیکن در همان تیم – وضعیت فنی بازیکن – بازی کردن در هر مسابقه – لیگ و دسته بازی‏ها – تشویقات و تنبیهات را آورده‏ایم. این آیتم‏ها می‏تواند با توافق باشگاه و بازیکن کم‏تر یا بیش‏تر شود اما بهتر آن است که آیتم‏ها برای همه بازیکنان ثابت و یک‏دست باشد تا امکان نظارت و کنترل فراهم گشته و احتمال دور زدن و تخلف از اشل پرداختی بوجود نیاید.

پس از مشخص کردن آیتم یا وضعیت‏

ها بر اساس فرمول ساده زیر؛ پرداختی به بازیکن برای هر بازی تعیین و مشخص می‏گردد.

فرمول مذکور بدین صورت خواهد بود:

پایه‏ی ضریب ثابت × ضریب نتیجه × ضریب وضعیت= رقم پرداختی

شرح فرمول:

بطور مثال با مبنا قراردادن مبلغ 100000 هزارتومان به عنوان یک سهم باشگاه در صورتی که یک بازیکن در لیگ برتر، یک بازی را برنده شود و زیر سه سال سنوات بازی در آن تیم داشته باشد و عضو تیم ملی هم باشد و تیمش در بالای جدول قرار گیرد و بتواند یک گل بزند و شرایط تنبیهی نداشته باشد و مصدوم نگردد برای همان بازی، بر اساس ضریب‏هایی که در اشل نمونه‏ی پیوست آمده مبلغ 1450000 هزار تومان دستمزد می‏گیرد. حال اگر سی بازی را پیروز از میدان بیرون بیاید 43500000 میلیون خواهد گرفت. (ضریب های آمده در اشل پیوستی برای نمونه است اما می‏توان با حفظ قواعد کلی اشل، برای تهیه اشل نهایی از طریق کار کارشناسی و فنی بیش‏تر، ضریب‏هایی که منطبق با واقعیت‏های فوتبال و بازیکنان و شرایط لیگ‏ها باشد، تعیین نمود.)

با این اشل اگر پایه ارزش سهام باشگاه به هر دلیل دچار تغییر شود، مبلغ نهایی دریافتی بازیکنان نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

مثلا اگر پایه ثابت سهام بورس باشگاه 300000 هزار تومان شود با شرایط فوق برای سی بازی 49500000 تومان دستمزد بازیکنی خواهد بود که تیمش در سی بازی برنده شده باشد و ان بازیکن در هر بازی یک گل هم زده باشد و اگر یک میلیون تومان باشد همین بازیکن با شرایط ذکر شده در انتهای سی بازی 340500000 میلیون دستمزد می‏گیرد.

به همین نسبت فاکتورهای برد و باخت و مساوی و هم‏چنین عضویت در تیم ملی – جایگاه در جدول و سایر وضعیت‏ها اگر در اشل پرداختی تغییر پیدا کند تاثیر مستقیم در پرداخت نهایی ایجاد خواهد کرد که کف آن مشخص خواهد بود.

بنابراین در وضعیت فوق، بازیکنان مستقیما در میزان دریافتی‏های خود تاثیرگذار خواهند بود و از سوی دیگر چون هیچ یک از باشگاه‏ها حاضر نخواهند شد میزان سهامشان به دلیل ضعف بازیکنان دستخوش تغییر و اُفت گردد با تلاش مضاعف برای بالا بردن کمی و کیفی خدمات رسانی خود به بازیکنان اقدام خواهند کرد. در غیر این صورت هم باشگاه و هم بازیکن مشترکاً متضرر می‏گردند و در صورت موفق شدن نیز هردو (باشگاه – بازیکن) سود خواهند کرد. (این موضوع باعث خواهد شد باشگاه‏ها به سمت بالا بردن کمیت و کیفیت سازمان باشگاهی رفته تا بتوانند در اداره هر چه بهتر باشگاه و بازیکن موفق‏تر عمل نمایند)

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

ضمانت اجرایی طرح

باشگاه‏ها براساس میزان سهامی که مشخص می‏گردد باید بتوانند حداقل سرمایه را برای حضور در یک فصل از بازی‏ها تامین نمایند در غیر این صورت مجوز حضور در لیگ را بدست نخواهد آورد. (این بند از طرح فوق همکنون به زبان دیگری در مقررات فدراسیون و لیگ به نحوی  وجود دارد. به این شکل که باشگاه‏ها برای فصل جدید نباید بدهی به بازیکنان خود  یا سایر بازیکنان دیگر  تیم‏ها داشته باشند.)

طبق این طرح یعنی حداقل برای 22 بازیکن باید بتوانند بر اساس ارزش سهام باشگاه و شرکت در سی بازی فصل حداقل اعتبار لازم یا نقدینگی در حساب اعلامی داشته باشند. این مسئله موضوع بدهی باشگاه به بازیکن را در آخر فصل حل می‏کند. نقدینگی یا اعتبار مذکور بایستی به صورت سپرده مشترک با فدراسیون فوتبال در حسابی به ودیعه گذاشته شود و برای پرداخت به بازیکن از همین حساب برداشت گردد و تمامی منافع حاصله از این حساب مشترک فقط به حساب باشگاه منظور گردد.

( البته سایر مسائل مالی و درآمدها و مخارج باشگاه جداگانه محاسبه گردیده و ارتباطی با فدراسیون نخواهد داشت.)

در این طرح، حضور و دخالت فدراسیون‏ها به صورت قانونی، ضمانت پرداخت از سوی باشگاه به بازیکنان خواهد بود و از ان‏جا که باشگاه‏ها مجبورند سرمایه اولیه برای تامین دستمزد بازیکنان خود را قبل از شروع لیگ در حسابی جداگانه و مشترک با فدراسیون تامین یا اعتبار لازم را از سوی دستگاه معتبری اعلام نمایند؛ بازیکنان با خیال آسوده در لیگ به بازی کردن می‏پردازند و از حاشیه‏های بی‏مورد در خصوص میزان دستمزدهای بازیکن و باشگاه در قراردادها جلوگیری می‏شود.

باید مد نظر داشت سقف نهایی پرداخت در این اشل با موضوع سقف پرداخت در قراردادهای که امروزه مطرح است، تفاوت دارد.

در شرایط فعلی فدراسیون مبلغی را ابلاغ و از طریق دستگاه‏های نظارتی خود، آن را کنترل می‏کند که با توجه به ضعف‏های نظارتی و علاقه باشگاه‏ها به جذب بازیکنان مطرح و رواج دلال بازی معمولاً این مسئله رعایت نمی‏گردد.

اما در این اشل سقف پرداخت نهایی به بازیکن، وابسته به قیمت سهام باشگاه و نتایج بازی‏ها خواهد بود و یک رقم و مبلغ خاص و از پیش تعیین شده‏ایی نخواهد بود هر چند سقف و کف پرداخت‏ها در کلان طرح مشخص است اما احتمال پرداخت سقف یا کف پرداخت در این اشل برای بازیکن در حد صفر است. (چون مثلاً امکان ندارد همه بازیکنان در هر بازی یک گل بزنند) بر همین اساس باشگاه بدنبال بالا بردن قیمت سهام خود خواهد بود و بازیکن نیز به دنبال کسب نتایج بهتر در بازی‏ها.

با این توضیح که چون باشگاه‏ها متاثر از بازی بازیکنانش درآمد خواهند داشت بنابراین ارزش سهام آنان نیز بالطبع بالا خواهد رفت. یعنی این که وقتی یک باشگاه به درآمد خوب می‏رسد که بازیکنان وی نتایج بهتری در زمین بازی بگیرند.

به بیان دیگر زمانی باشگاه پولدار می‏شود که بازیکنان وی خوب بازی کنند نه این که چون باشگاه پولدار بوده بازیکنان خوب گرفته است. (البته امروزه طریق درآمدزایی باشگاه از طریق بازیکن بیش‏تر به سمت  ترانسفر کردن بازیکن و خرید و فروش بازیکنان بوده و بیش‏تر از آنکه نتایج بدست آمده تیم در لیگ و بازی‏های موثر وی در زمین در قیمت بازیکن تاثیر بگذارد، شهرت، تبلیغات و بعضاً هنرنمایی فردی بازیکن در زمین سبز موجب بالا رفتن  قیمت او  می‏شود. و گاها نیز شاهد تلاش بی‏حد بازیکن در زمین هستیم ولی به  دلیل وجود عدم پارمترهای  فوق ارزش ریالی بازیکن چندان قابل ملاحظه نیست.)

از سوی دیگر با توجه به این‏که دستمزد بازیکنان با نظارت فدراسیون پرداخت می‏گردد امکان افزایش خارج از اشل مذکور وجود ندارد مگر این که بازیکنان با باشگاه جداگانه و پنهانی قرارداد ببندد که دراین صورت هیچ اعتراضی از سوی باشگاه و بازیکنان در خصوص عدم رعایت این گونه قراردادها قابل پیگیری نبوده بلکه نوعی تخلف محسوب می‏گردد و در صورت آشکار شدن جریمه‏های خاص خود را خواهد داشت.

لازم به ذکر است قراردادهای پنهان و جداگانه که مورد تائید فدراسیون فوتبال قرار نگرفته باشد دارای بار حقوقی نبوده و پیگیری آن نیز از طریق فیفا نیز احتمالا بیهوده خواهد بود چون در فدراسیون فوتبال ایران ثبت نشده است. مگر این‏که فیفا دراین رابطه تمهیداتی دیگری پیش‏بینی کرده باشد.

این اشل برای بازیکنان خارجی هم مصداق دارد. یعنی محل تولد بازیکن تاثیری در مبلغ قرارداد ندارد بلکه شرایط بازیکن و نتایج تیمی مبلغ قرارداد را تعیین می‏کند.

لازم به توضیح است سایر مفاد یا آیتم‏ها که امروزه در قرارداد‏های بازیکنان وجود دارد و در اشل مذکور گنجانده نشده است از جمله موضوع مصدومیت و درمان، مسکن (برای بازیکنان خارجی)، مالیات و تاهل و … می‏بایست در قرارداد اصلی که نسخه‏ای از آن به فدراسیون اعلام و ثبت می‏گردد به روش معمول و جاری درج شود.

هرچند در صورت ثابت بودن سایر پارمترها و توافق باشگاه و بازیکن می‏توان در اشل مذکور این آیتم‏ها را نیز اضافه یا حتی کم نمود.

در این‏جا مجدد یادآوری می‏گردد برای جلوگیری از دلال بازی و بازیکن سالاری و قهرمان پروری‏های کاذب باید این اشل در همه باشگاه‏ها رعایت گردد و باشگاهی حق نداشته باشد این اشل را تغییر دهد و هم‏چنین مبلغ پایه ثابت باید با نظارت و تائید فدراسیون که مطابق بند یک همین طرح اعلام شده مشخص ‏گردد.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

محسنات طرح

  • در این اشل باشگاه‏ ها موظفند با سرمایه کافی در لیگ حضور پیدا کنند.
  • در این اشل بازیکنان سعی می‏کنند تیم‏شان در بالای جدول باشند.
  • در این اشل ثبات تیمی بازیکنان بیش‏تر می ‏شود.
  • در این اشل بازیکنان سعی می‏کنند با تمرین بیش‏تر فیکس تیم شوند.
  • در این اشل بازیکنان سعی می‏کنند برای پیوستن به تیم ملی تلاش بیش‏تری داشته باشند.
  • در این اشل تیم‏های دسته پائین تلاش دارند به دسته بالا صعود کنند.
  • در این اشل با قرار دادن ردیف تنبهات و تشویقات قدرت مانور برای باشگاه جهت اعمال سیاست‏های تشویقی و تنبیهی وجود خواهد داشت.
  • در این اشل بازیکنان به نحوی مستقیم مستخدم تیم می‏گردند. (نه مثل شرایط فعلی بازیکنان در قبال قراردادشان هیچ گونه اختیاری نداشته باشد و نوعی بردگی را تجربه می‏کنند و در انتها هم به حق خود به موقع نمی‏رسند یا با شکایات عدیده مجبور شوند به حقشان برسند).
  • در این اشل بازیکن ضمن داشتن نوعی استقلال اقتصادی، دستمزدش محصول تلاش خود و تیمش در زمین بازی خواهد بود‏. (به بیان دیگر موفقیت بازیکن به موفقیت تیم ارتباط مستقیم خواهد داشت و روحیه تیم گرائی نیز تقویت خواهد شد).
  • در این اشل تمامی بازیکنان فرصت دارند بر اساس زحماتی که در میدان بازی می‏کشند درآمد مالی داشته باشند و هیچ‏گاه اکثریت بازیکنان در زمین زیر سایه سنگین ستاره‏های فوتبالی قرار نگرفته و همه فرصت برابر دارند. و از سوی دیگر ستاره‏ها هم نشان می‏دهند با تلاش یک ستاره، دیگران هم دستمزد بالاتری گرفته ‏اند.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

معایب طرح

  • به دلیل این‏که امروزه سیستم ‏های مالی فوتبالی و قراردادهای آن در دنیا تقریباً شناخته شده و ثابت هستند، لذا جا انداختن اشل مذکور تقریبا بسیار سخت یا حتی غیر ممکن به نظر می‏رسد.
  • هیچ بازیکن و باشگاهی حاضر نیست ارتباط مالی و درآمدی خود را به صورت مبهم (برد – مساوی – باخت) قرار دهد بنابراین تمایل دارند در ابتدای فصل تکلیف مالی خود را با طرف مقابل (بازیکن – باشگاه) مشخص نمایند.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

پیش‏نهاد

برای رفع معایب فوق دو پیش‏نهاد ارائه می‏ گردد:

  • طرح مذکور می‏تواند در سطوح پائین و در فدراسیون‏های کوچک‏تر فوتبال (مثلا استان) به صورت آزمایشی پیاده شده، ضعف‏ها و اشکالات آن با کمک فدراسیون و باشگاه‏ها و کارشناسان فوتبالی مشاهده و بر طرف گردد و نقاط قوت آن تقویت گردد.
  • با یک محاسبه نرم افزاری (حداکثر برد – حداکثر باخت ) به راحتی می‏توان سقف و کف پرداختی به بازیکن را مشخص نمود و این مبلغ را در قرارداد اولیه با هر بازیکن منظور نمود. و از آن جا که عرف معمول در حال حاضر بر پرداخت مبلغ قرارداد در سه قسط (اول فصل- نیمه فصل – انتهای فصل) قرار دارد می‏توان با بهره گیری مبلغ حداکثر برد – حداکثر باخت طبق اشل فوق، مبلغی را با توافق باشگاه و بازیکن به عنوان قسط اولیه قرارداد تعیین و پرداخت نمود اما پرداخت نهایی منوط به وضعیت تیم در جدول و نتایج بازی‏ها تا آخر فصل بوده و بر اساس اشل مذکور مشخص و پرداخت شود. به طور مثال می توان با پرداخت قسط اولیه به بازیکن وی را به باشگاه بدهکار نمود. سپس با شروع بازی‏ها و اخذ نتایج این بدهکاری با باشگاه تراز گردد.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

روش اجرا

برای محاسبه اشل فوق با تهیه یک برنامه نرم افزاری رایانه‏ای می‏توان به راحتی بعد از هر بازی و با دادن نتیجه هر بازی به نرم افزار و شرایط بازیکنان و اعلام وضعیت تشویقی و تنبیهی بازیکنان به نرم افزار رقم پرداختی به هر بازیکن در آن بازی را محاسبه نمود.

این نرم افزار به صورت آنلاین بین فدراسیون و باشگاه‏ها مشترک بوده و تمامی تغییرات به صورت لحظه‏ایی بعد از هر بازی به سیستم تغذیه و مبالغ پرداختی به بازیکنان مشخص می‏ گردد.

طرح نتیجه گرایی در فوتبال

نتیجه:

طرح مذکور ادعا ندارد که تمامی مشکلات موجود در ارتباط با عمل کرد متقابل باشگاه و بازیکنان را توانسته حل و فصل نماید یا طرحی بدون نقص و ایراد مطرح کرده باشد، بلکه مدعی است این طرح در صورت عدم وجود موارد مشابه می‏ تواند قدمی کوچک در جهت شفاف سازی و پاسخگوئی و تنظیم بهتر روابط باشگاه و بازیکن در موضوع دستمزدها و قراردادهای فوتبالی بوده و امیدوار است بتواند با کمک صاحبنظران و کارشناسان فوتبالی الگویی برای رفع برخی مشکلات در این رابطه باشد.

به پیوست یک نمونه از اشل پرداخت ارائه می‏گردد. توضیح این که این صفحه اشل به عنوان نمونه بوده و یک‏جا 9 حالت از نمونه پرداخت نهایی را با یک مبلغ مثالی در قالب برد- باخت – مساوی آورده است .(این اشل می‏تواند در سه قالب فوق حالت‏های مختلفی در وضعیت‏های آمده در اشل را پوشش دهد) بدیهی است در اشل نهایی فقط یک حالت در 9 وضعیت مذکور درج می‏گردد. (فقط در یک ستون برد یا باخت یا مساوی خواهد آمد) و وضعیت‏ های آن به فراخور واقعیت تعیین و مبالغ نیز متفاوت از این اشل نمونه خواهد بود.

در انتها می توان مدعی شد این طرح با ایجاد تغییراتی جزئی در آن، در سایر رشته های ورزشی نیز که به صورت حرفه ایی دنبال می شود؛ می تواند توسط باشگاه های ورزشی و فدراسیون ها قابل استفاده گردد.

ردیف
وضعیت
عنوان
ضریب
بــــــــــرد
مــــــــساوی
بــــــــاخت
1
پایه ثابت
ارزش یک سهام
1
100000
100000
100000
2
نتیجه
برد
5/1
150000
 
 
مساوی
75/0
 
75000
 
باخت
0/25
 
 
25000
3
امتیاز تیم
 
 
امتیاز تیم
امتیاز تیم
امتیاز تیم
بالای جدول
5/1
225000
 
 
112500
 
 
37500
 
 
نیمه جدول
0/75
 
112500
 
 
56250
 
 
18750
 
انتهای جدول
0/25
 
 
37500
 
 
18750
 
 
6250
4
سنوات تیمی
 
 
سنوات
سنوات
سنوات
سه سال اول
1
150000
 
 
75000
 
 
25000
 
 
سه سال دوم
2
 
300000
 
 
150000
 
 
50000
 
سه سال سوم به بالا
3
 
 
450000
 
 
225000
 
 
75000
5
قابلیت فنی
 
 
تیم ملی
تیم ملی
تیم ملی
عضو تیم ملی
1
150000
 
 
75000
 
 
25000
 
 
تحصیلات ورزشی
0/75
 
112500
 
 
56250
 
 
18750
 
لژیونر
5/0
 
 
75000
 
 
37500
 
 
12500
6
بازی
 
 
بازی
بازی
بازی
فیکس
5/1
225000
 
 
112500
 
 
37500
 
 
ذخیره
0/5
 
75000
 
 
37500
 
 
12500
 
تیم
0/25
 
 
37500
 
 
18750
 
 
6250
7
لیگ
 
 
لیگ
لیگ
لیگ
برتر
5/1
225000
 
 
112500
 
 
37500
 
 
دسته یک
1
 
150000
 
 
75000
 
 
25000
 
دسته دو
0/5
 
 
75000
 
 
37500
 
 
12500
8
تشویقات
 
 
تشویقات
تشویقات
تشویقات
گل زنی-تا 3گل
5/1
225000 برای یک گل
 
 
112500 برای یک گل
 
 
37500 برای یک گل
 
 
پاس گل-تا 3گل
5/0
 
75000 برای یک گل
 
 
37500 برای یک گل
 
 
12500 برای یک گل
 
مانع گل -تا3گل
75/0
 
 
112500 برای یک گل
 
 
56250 برای یک گل
 
 
18750 برای یک گل
9
تنبیهات
 
 
تنبیهات
تنبیهات
تنبیهات
کارت قرمز
3-
450000-
 
 
225000-
 
 
75000-
 
 
کارت زرد
2-
 
300000-
 
 
150000-
 
 
50000-
 
محروم
1-
 
 
150000-
 
 
75000-
 
 
25000-
10
جمع مبلغ بدون کسرتنبیهات
1450000
1075000
10375500
775000
587500
568750
325000
262500
256250

 

پایه ثابت × ضریب نتیجه × ضریب وضعیت= رقم هر ردیف

توضیح: جمع مبالغ قید شده در اشل مطابق با کف پرداختی در ارتباط با همین جدول نمونه است . بدیهی است که در صورتی که بازیکنی در یک بازی بتواند سایر وضعیت ‏ها را به خود اختصاص دهد جمع مبالغ نیز تغییر خواهد کرد.

 

ولله مستعان

مجید بهمنی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.