تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

مهسا امینی یا پیراهن عثمان

یادداشتی بر چرائی وقایع اخیر

0

مهسا امینی یا پیراهن عثمان

همه انانی که اشنایی کوچکی با تاریخ دارند خیلی خوب می دانند آنچه باعث شد؛ مردم بر علیه حکومت عثمان سر به شورش بر دارند چیزی نبود جز عملکرد غلط عثمان در پیاده سازی یک جامعه مذهبی. آنچه او پیاده کرده، هیچ شباهتی با جمعه آرمانی رسول الله (ص) نداشت. اشرافی گری و فساد زیر بنای حکومت عثمانی را شکل داد.

اما همه نیز خوب می دانند که عثمان یک جناح مخالف قوی داشت که در شام و در مدینه مستقر بودند و اینان همه در دوران حکومت عثمان ضمن اینکه جیره خوار حکومت او بودند اما برای رسیدن به قدرت بیشتر آتش بیار معرکه ایی شدند که بنیادش را مصریانی گذاشتند که از ظلم و ستم همین افراد جانشان به لب امده بود. اما این ظالمان با سوار شدن بر اعتراض مردمی، آتشی را روشن کردند تا اینان سراسیمه به مدینه بیایند و علیه حکومت وقت بشورند و آچه نباید بشود، شد و خلیفه سوم مسلمین برغم تلاش های شبانه روزی حضرت علی علیه السلام در مخالفت با کشتن عثمان، بلاخره دامن بد خواهان به خون خلیفه آغشته شد و روند خلیفه کشی که از زمان عمر شروع شده بود ادامه یابد.

بعد از کشته شدن عثمان، معاویه و تیره و طایفه او به خونخواهی کسی پرچم برافراشتند و پیراهن خونینش را به عرصه نبرد آوردند که خودشان بیشترین سهم را در ایجاد ظلم و ستم در شامات و سپس کشتن عثمان داشته و حداقل به عنوان متهم ردیف اول قتل عثمان بایستی از خود دفاع می کردند..و(و پیراهن عثمان از اینجا معروف شد)

آنان با این رویه خواستند حکومت عدل علی را با چالش روبرو کنند، که کردند.

مهسا امینی یا پیراهن عثمان

امروزه نیز در جمهوری اسلامی نیز کم و بیش چیزی شبیه پیراهن عثمان را در دست کسانی می بینیم که خود مسببان اصلی بروز خیلی از وقایع و اتفاقات ناگوار و البته فسادهای موجود هستند و با کوچکترین بهانه به وسیله اسباب قدرتمند رسانه ایی که در اختیار دارند تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را که بدنبال احقاق حق حکومت عادلانه علی است را به چالش بکشانند که کشانده اند.

کیست که نداند آنچه امروز به عنوان بی حجابی و کم حجابی مطرح است را کلید فتنه اش را در سال 1358 درست یکسال بعد از انقلاب توسط جبهه ملی زده شده شد تا آنجا که حتی جز متردین دین هم قرار گرفتند اما از عقاید باطل خود دست بر نداشتند.

کیست نداند آنچه به عنوان فساد در حکومت از آن یاد می کنند خود از مروجان آن هستند همچون بی بندباری و….

آیا وقتی فلان مسئول و فلان اقازاده یا فلان شخصیت به دامن فساد می افتد، جزء این است آنانی که امروز سینه سپر می کنند برای بی حجابی خودشان مسبب این وضع هستند و خودشان همچون پرستو به فلان فرد رسانده تا عمداً یا غیر عمد در این ورطه از فساد بیفتد.

آیا وقتی خودشان از فساد اقتصادی کسی نام می برند، خودشان در بهترین و لوکس ترین منازل بالای شهر نیستند و تجمل گرایی و اشرافی گری را به رخ دیگران نمی کشند و چون از قافله بخور بخور جا مانده اند امروز دایه مهربانتر از مادر شده اند. (صحنه های خیابان اندرزگوی تهران را کدام قشر درست می کند، افراد با حیا یا زنان بی چادر و بی حیا)

کیست که نداند چرا مخالفین و معاندین همیشه زنان ایرانی را بهانه های اغتشاشات خود می کنند؟

مهسا امینی یا پیراهن عثمان

چند درصد از این معترضین از افراد کم برخوردار هستند؟

چند درصد از این معترضین خودشان حداقل یک سفر به آنتالیا نرفته اند؟

چند درصد از معترضین در اجتماعات مذهبی شرکت کرده یا این اجتماعات را به سخره نگرفته اند؟(فضای مجازی مملو از تصاویری است که توسط افرادی که الان اعتراضات را پوشش می دهند ولی قبلا معتقدات مذهبی به سخره می گرفتند.)

چند درصد اینان فساد اقازاده ها را بهانه نکرده و خودشان سالم و حلال زندگی کردند؟

چند درصد اینان از موجودات نجس در زندگشان چون سگ به عنوان یار و مانوس خودشان استفاده نمی کنند؟

کدام چهره مذهبی و متدینی واقعی را می شناسید که سگ در زندگی او نقش اول را دارد؟

کدام یک از اینان در فضای مجازی با رقاصی و خود نمایی به دنبال جلب چشم های بیشتر هستند؟ و در حین مبارزه با حکومت فساد اخلاقی خود را به رخ دنیا می کشند.

همین روزها کدامیک با رقاصی و برهنگی در تجمعات سعی در جلب توجه و جلب طرفدار دارد؟

کدامیک از اینان در گذشته نزدیک تمامی مقدسات را به سخره گرفته و توهین و فحاشی و ایراد و انتقادهای بی جا کرده و می کند؟

مهسا امینی یا پیراهن عثمان

کیست که نداند در پشت خیلی از این آشوب ها، توسط برخی صورت می گیرد که بدنبال درست کردن سابقه سیاسی برای گرفتن پناهندگی هستند.

کیست که نداند در خیلی از این آشوب ها و اعتراضات خیابانی آنچه مطرح نیست عفت و حیا و شرم و رعایت حتی اصول و موازین انسانی و ملی و میهنی و حتی مذهبی در مبارزه هست. فیلم های که از کف خیابان دیده می شود همچون آتش زدن پرچم مقدس ایران، آتش زدن یک بسیجی، چادر از سر کشیدن یک خانم محجبه، حمله و کتک زدن یک مامور جز پلیس، ربودن وسرقت اموال مردمی، آتیش زدن سطل های زباله ایی که اکنون محل درآمد میلیونی زباله گرد ها است و آنان را مدتی بی کار خواهند کرد،

کیست نداند جناح هایی که روزی به مدد رسانه های بیگانه روزی خود بر گُرده ملت سوار بودند و هستند الان خودشان آتش بیار معرکه ایی شده اند که جز خودشان را آتیش نزده و نخواهند سوخت.

بلی سیاستمدارانی که تا دیروز منم منم می کردند امروز یادشان به مردم و ملت افتاده. اینان نمی دانند ملت فراموش نخواهد کرد چگونه خودشان و آقا زاده هایشان در رواج اشرافی گری و بی بندباری و بی حرمتی گوی سبقت را از همه ربوده و فضایی مسموم و آغشته به تهمت و افترا و خیانت و جاسوسی و وابستگی درست کردند.

ملت به خوبی می داند آنچه این روزها دارد اتفاق می افتد همان پیراهن عثمانی است که اکنون توسط کسانی بلند شده که روزی خود از مسببان و مجریان طرح هایی بودند که امروز فساد و وابستگی آنان بر کسی پوشیده نیست.

و متاسفانه بازیچه و صحنه گردان این فضای مسموم و البته آلوده به فسق و فساد مستند به فیلم های منتشر شده هم فرزندان و جوانانی هستند که تصورشان با آنچه می خواستند و به آنان گفته شده، با آنچه می بیند تفاوت آشکاری دارد.

این فتنه در انقلاب اسلامی، نه اولین آن بوده و نه آخرین آن خواهد بود. انقلاب اسلامی آتش های بدتر از این وقایع را در سال های 60 الی 63 از سر گذرانیده است آنجا که گروهک ها در کوچه و پس کوچه های شهرمان کودکانمان و مردمان روزه دارمان به جرم مسلمان بودند با پیت و حلبی سر بریده یا می سوزاندند، آنهم توسط پدران کسانی که امروز پرچم حمایت از آنان توسط جمعی جوان ناآگاه به ناحق بلند شده است.

کیست که نداند ضعف، اشکال، ایراد و نقص و حتی دزد و خائین و فاسد در همه حکومت ها و کشورها به مقتضای حال خودشان وجود داشته و دارد و جمهوری اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما پاسخ دهید برخورد با این موارد و حل این مشکلات چگونه باید حل شود. آیا دستگاه متولی به این نواقص اگر عمداً هم کوتاهی کند (که البته اینطور نیست) راه حل آن را باید در کف خیابان جستجو کرد یا پای صندوق رای.

آیا اینهمه افراد مظلوم که در همین ایران توسط افراد نابکار کشته می شوند و یا در سراسر جهان کشته می شوند نیاز به حمایت ندارند که یهو بعد از چهل سال، مرگ یک فرد بهانه ایی شود تا پیراهن عثمان را عده ایی ناآگاه بدستور اربابان خارجی نشین و البته آگاه بر سر نیزه کنند.

مهسا امینی یا پیراهن عثمان

والسلام

شهریور 1401

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.