تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

پرده برداری از یک اقدام کثیف و جنایت بار

نگاهی به عملکرد فضای مجازی در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان

2

پرده برداری از یک اقدام کثیف و جنایت بار

شواهد و اتفاقات میدانی طی شش ماه اخیر بیانگر واقعیتی تلخ از رفتار کسانی است که با برنامه ریزی های دقیق و منظم و حساب شده از طریق یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت ایران در صدد هستند به هر طریق ممکن جا پایی فعال در صحنه سیاسی ایران بدست آورند.

این افراد اعم از اینکه در حوزه خودی ها باشند یا غیر خودی طی مدت گذشته تصمیم گرفته اند به هر نحوه شده وجود خود را اثبات و تحمیل نمایند.

از ابتدای سال 1401 شمسی در محافل غیر رسمی و از برخی اقوال حتی افراد عامی، گمانه زنی هایی شنیده می شد که جبهه مخالفین، معاندین و دشمنان ایران تصمیم گرفته اند در اواخر نیمه سال با اقداماتی نظام جمهوری اسلامی را به چالش واداشته و عرصه رفتارهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را برای نظام و متولیان امور کشور سخت تر از ایام گذشته نموده و نظام را به عقب نشینی و اعطای امتیازات به انانی که در جبهه غیر خودی و معاند، دشمنان ایران قرار گرفته اند وادار نمایند.

اما این اقدامات چه می توانست باشد؟

رفتارهای سیاسی از قبیل تحریم ها و نفوذی ها و قهر با انتخابات سال 1400 عمدتا با شکست مواجهه شده بودند و اقدامات اقتصادی تا حد فلج کردن و درمانده نمودن اقتصاد ایران نیز انجام شده بود؛ ولی نتیجه آن که در تحریمات حداکثری خلاصه می شد هم حتی بنابه گفته بانیان آن با شکست مفتضحانه روبرو شده بود.

پس آنچه می ماند اقدامات و تحرکات فرهنگی بود.

ملت ایران در بزنگاه های تاریخی با حضور میلیونی در راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس نشان داده بود که در هر صورت پشتوانه نظام برآمده از انقلاب اسلامی خود در 22 بهمن 1357 است.

همین موضوع دشمنان و معاندین و مخالفین را عصبانی کرده و آنان را بر آن داشت که سناریوی جنگ ترکیبی خود را به سمتی طراحی کنند که ملت را در برابر نظام قرار بدهند. از همین رو آنچه در دستور کار قرار گرفت با رویکرد قرار دادن توده مردم به صورت عام و قشر زنان را به صورت خاص و به خصوص قشر بانوانی که هنوز نتوانسته اند خود را با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تطبیق دهند، صورت گرفت.

هر چند اقدامات ضد نظام توسط جبهه بدخواهان و معاندین با سناریوهایی از پیش طراحی شده آماده بود (اتفاقاتی از جمله توده سازی مردمی و رهبری سازی بعدی نشان از وجود این سناریو ها می دهد) و مترصد فرصت برای اجرا بود؛ اما یک اتفاق پیش بینی نشده در شهریور 1401 و مرگ یک دختر کُرد؛ موجب گردید این جبهه سراسیمه به میدان آمده و با بهره گیری از این واقعه تاسف بار؛ بر موج بوجود آمده سوار شده و سناریوهای از پیش آمده خود را عملیاتی کنند تا بتوانند کشور را دچار نوعی آشفتگی ذهنی بر علیه آرمان ها و مقدسات و اصل نظام مستقر نمایند.

هرچه از زمان اجرای این موج سواری می گذشت، با آگاهی بیشتر مردم و روشنگری های انجام شده با سستی در بنیان و بی توجه ایی در محتوا و اصل آن توسط عام مردم روبرو شد؛ تا اینکه در 22 بهمن 1401 توده مردم ایران با حضور میلیونی در راهپیمائی خود(حتی در دور افتاده ترین روستاهای ایران با اراده و تصمیم شخصی)، نشان دادند هر آنچه دشمنان، مخالفین و معاندین و برخی از معترضین طی چند ماه اخیر انجام داده اند«آب در هاونگ» کوبیدن بوده است.

بعد از شکست های مفتضحانه دلقک های خارج نشین در کمپین های اجتماعات در اروپا و عدم نتیجه در رویارویی سیاسی اتحادیه اروپا با سپاه پاسداران؛ از این رو جبهه مخالفین تصمیم گرفت با اقدامی خبیثانه و البته کثیف و چند پهلو تلاش خود را ادامه دهد و به نحوی غیر مستقیم ضمن انتقام گیری از جامعه نسوان ایران در تداوم رودرویی این قشر با نظام جمهوری اسلامی ایران که آن را می توان در حوزه جنگ ترکیبی هم تعریف نمود، تلاش نمایند.

از این رو بازی زشت و خطرناک و کثیف مسمومیت سریالی مدارس دخترانه در برخی از نقاط ایران از جمله قم که خود مرکز شروع انقلاب اسلامی ایران بوده است؛ را راه اندازی نمایند.

و بی شرمانه تر از این است که این اقدام کثیف را، به خود نظام با شعار «کار خودشونه» منتسب نمایند تا ضمن فرار از تبعات بد این اقدام زشت و ناجوانمردانه در نزد مردم، بار دیگر سعی نمایند ملت و نظام را در برابر هم قرار دهند. هر چند این وقایع با واکنش جدی و مخالفت بالاترین رده های مسئولین از جمله رهبر انقلاب (دام ظله العالی) روبرو شده و آن را « یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.» و ریاست قوه قضائیه حکم مجرمین اعم از عاملین، مباشرین و … در این اقدام را حکم مفسد فی الارض و بدون اغماض دانسته اند.

اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در یک بازه زمانی اول بهمن الی 13 اسفند 1401 با جمع آوری از فضای مجازی در ارتباط با موضوع مسمومیت دختران در مدارس؛ بخوبی در چگونگی تبدیل شدن این فضا به بلندگوی بدخواهان و معاندین جمهوری اسلامی بر آمده است.

در مقدمه این جمع آوری که در فضای مجازی منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است آمده؛ «گزارش حاضربه بررسی و رصد شناختی کاربران در فضای مجازی، پیرامون «واکنش افکار عمومی به مسمومیت سریالی دانش آموزان در مدارس» می پردازد؛ به این صورت که محتوای مرتبط با موضوع گزارش از 1 بهمن الی 13 اسفند ماه 1401 تحلیل شده و در قالب محورهای اصلی مطروحه در شبکه های اجتماعی پیرامون این موضوع ارائه می گردد.

مدتی است ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر در مدارس به یکی از چالش های جدی در افکار عمومی مبدل گشته است. در این میان جریان معاند سعی می کند تا افکار عمومی را به بهانه فضای احساسی و هیجانی ایجاد شده به واسطه این مساله به اعتراضات و تجمعات خیابانی دعوت کند. خط روایت متهم سازی نظام جمهوری اسلامی به مسموم سازی دانش آموزان تحت کلید واژه کار خودشونه از جمله خطوط اصلی رسانه های بیگانه در راستای بدبین سازی افکار عمومی نسبت به مسئولان نظام است.

در مقابل این جریان، رسانه های داخلی با مطالبه از مسئولان حول پیگیری و پاسخگویی شفاف به مردم در این رابطه به دنبال مقابله با تشویش اذهان عمومی هستند. البته برخی رسانه های داخلی با شیطنت رسانه ای در پی ناتوان نشان دادن مسئولان دولتی در حل این چالش هستند.»

مطالعه این اقدام صدا و سیما به عنوان یک سند رسمی توصیه می گردد.

برای مشاهده کامل اینجا را کلیک کنید.

مسمومیت دختران

2 نظرات
  1. امین می گوید

    این حوادث برای رشد و بیداری جامعه ما خیلی ضروری است

    دشمنان دارند ما را پویا نگه می‌دارند…

    تا زمانی که ما از این روحیه منفعل تدافعی خارج نشویم، این تهاجمات روز به روز غافلگیر کننده تر می‌شوند

  2. سعید می گوید

    سلام… در موضوع مسمومیت ها ذکر یک نکته ضروری است… دشمن مدت هاست به مدل سازی از انقلاب اسلامی روی آورده (هر چند سابقه اش به دوره دولت موقت برمی گردد)فلذا تئوری انقلاب در برابر انقلاب را دنبال می کند.مثلا در برابر هلال شیعی ،داعش را بوجود آورد.برای افزایش ضریب دو قطبی در کشور به تئوری گل های خوشبو تکیه کرد.و اکنون در ادامه ناآرامی ها،تاکتیک گرگ تنها را در برابر #آتش_به_اختیار ،راه انداخته و قصد دارد نیروهای انقلاب را مستأصل کند.بحمدالله کشور دچار جنبش های شهری و یا شورش شهری نشده است.بلکه ما با “وندال” و” وندالیسم”مواجهیم…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.