تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

آشنایی با فرقه و جریان ها 3

0

آشنایی با فرقه و جریان ها 3

بنام خدا

مقدمه:

در بخش دوم به صورت خلاصه  با انواع فرقه ها و کارکرد آنها؛ اشنا شدیم. در قسمت سوم به صورت خلاصه نگاهی گذرا به آئین های شرقی و سوابق آنها در منطقه و قاره کهن می اندازیم.

آئین های شرقی

بخش اول:

پروش دادن حس خمود و زهد و بی آگاهی

در این آئین ها مثل آئین های بودایی در هند، ژاپن، و.. بیشتر سبک خمود دادن مردم از ادراک مسائل سیاسی و مستعمره شدن بهره گرفته می شود و برعکس استعمارستیزی به پذیرش استعمار، برغم پیشرفت و سلطه پذیری توجه می شود، کل استعمار هند در قرن گذشته توسط صنایع انگلستان و همچنین استعمار ژاپن توسط آمریکا بر این مبنا بوده است.

این نوع آئین های بودایی و عرفانی بدون سبک سیاسی و نگرش جامع و با ترویج زهد بی پایه؛ در مسیحیت ارتدکسی، و نیز در روسیه (شوروی سابق) هم دیده شده است و موجب تبدیل شدن سیاستمدارن به جاسوس و جاسوسی کردن شده و هم موجب از بین بردن حقوق مردم می گردد و از طرفی باعث توسعه سکولاریسم و بسط بی خبری مردم در منطقه و جهان به مانند آذربایجان و ترکیه و… گردید و همچنین حس زهدپذیری بدون درک دنیا در ایران نیز دارای سابقه بوده و و بسط داده شده و کارهای وارونه زیادی انجام گردیده است، (انجمن حجتیه ایران)

زهد در اینجا به معنای عدم وابستگی به سبک سیاسی خاص تعریف می شود و منظور عدم آگاهی و بهره برداری از علوم و دانش در راستای منافع نیست.

بخش دوم:

 پرورش انسان های بی عفت و همجنس گرا… یعنی پرورش قوای شهویه

نکته ای، که در ساختارها اینگونه فرقه ها می بینیم، یعنی آئین های شرقی، نوعی بهره کشی از انسان به شکل فرقه گرایی و ساختارگرایی بوده است و اینکه ساختار فرقه را به صورت یک موجود زنده انسانی در نظر گرفته اند که باید مراتب حیوانی و باغ وحشی آن را رشد دهند…. به معنای دیگر بُعد حیوانی این فرقه ها بر بعُد انسانی تسلط پیدا می کند و در آن به صورت آشکار و رسمی  خصلت های حیوانی را در انسان ها بسط و گسترش داده و در نهایت به سردرگمی اعضای فرقه و قتل و خودکشی، که آنهم زمینه ساز موجودیت فرقه بعدی می گردد شده و عملا به یک تسلسل بیهوده و بی نهایت دست می یابند،

این رفتارها  عملا در همه کشورهایی که این فرقه ها حضور داشته اند انجام گردیده و سپس با تقسیم کار تلاش به بسط آن در سایر کشورها دارند.

فرقه های مذکور دایره  و حوزه نفوذ خود را به لحاظ فرهنگی، اخلاقی و رسانه ای و عدم تهذیب انسانی و سپس بنیان هاي مالی، پولی و اعتباری و ارز و دلار بسط و گسترش داده اند.

نمونه:

فرقه کی پاپ ها و موج ها و موسیقی ها کره ای(آئین شرقی دوم)

این فرقه با رفتار خاص و تاثیرگذاری بر روی جوانان داخل و خارج کشور، بی هویت گرایی و بی جنس گرایی و هم جنس گرایی را بسط می دهد، و به پذیرش در تغییر سبک زندگی جوانان از راه موسیقی و جذب دختران جوان برای شبیه شدن به قهرمانان نمایش و تغییر هویت و شباهت به مردان و دارای روح خشن شدن و پذیرش پسران برای شبیه شدن به دختران اشاره دارد.

طبق برخی گزارشات برخی از اقدامات خودکشی هنرمندان و جوانان کره ایی بر مبنای پیروی از این گونه فرقه ها بوده است.

فرقه خون بازی و یا خودزنی و رگ زنی…. پرورش دهنده مرگ و جنایت و خودکشی ….

بعد از بسط توهم و فساد و بی هویت سازی، نوبت به خودکشی ها گوناگون توسط افراد و رگ زنی و مرگ اختیاری و قانونی کردن آن می شود و بسط سطحی گرایی، در ایران و کشورهای مسلمان نیز، این عمل حتی در مسائل مذهبی قمه زنی به این صورت مفهوم پیدا کرد و امروزه جوانان به خصوص  دختران دچار بحران رگ زنی شده اند، که همه نسبت به این مسائل ساکت هستند… و حتی ممکن است توسط طرفداران این فرقه ها، هر کسی در مورد آنها حرفی بزند، و از آمارهای خودکشی ها بگوید، مورد تهدید واقع  شود… این فرقه ها بخشی دیگر از این گروه های فعال در جامعه ایرانی و جهانی می باشند و اینجاست ارزش  جهاد اکبر و جهاد انسانی و تفکر نمایان می شود.

آشنایی با فرقه و جریان ها 3

 

ادامه دارد…

 

 

سیدمنصورمحمدی کچپی

مديريت اندیشکده نخبگان طلوع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.