تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

چرا پرسپولیس دوباره قهرمان شد!!

یاداشتی بر قهرمانی دوباره پرسپولیس

1

پرسپولیس دوباره قهرمان شد

بنام خدا

در تاریخ 29 آذر ماه سال 1402 طی یادداشتی با عنوان «پرسپولیس در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ قهرمان لیگ برتر می شود؟» ضمن توصیفی از دلایل و اشکالاتی که بر این تیم در فصل مذکور وارد شده است، به کار بسیار دشوار و سخت پرسپولیس برای کسب جام بیست سوم اشاره شده بود.

بعد از شروع نیم فصل دوم و تصمیم سخت جدائی مربی کار بلد این تیم یعنی یحیی گل محمدی؛ این دشواری بیشتر شد هرچند با تصمیم سنجیده و معقول کادر مدیریتی پرسپولیس با انتخاب دستیار گل محمدی، اوسمار برزیلی به عنوان سر مربی، عملاً پرسپولیس دست به ریسک بزرگی زد و نشان داد کادر مدیریتی پرسپولیس برای دستیابی به اهداف بزرگ می تواند در مقاطعی ریسک کرده و خطر پذیری بالایی را بپذیرد.

همت و غیرت پرسپولیسی

در همان آن یادداشت و در انتهای آن و در نتیجه گیری عنوان داشتم « … فقط می توان گفت هواداران باید به امید و انتظار همت دوباره و غیرت پرسپولیسی باشند تا این تیم در همین کورس رقابت قهرمانی ماندگار مانده و جام را برای چندمین بار دبل کرده، به صورت پیاپی بالای سر ببرد.»

هوادران پرسپولیس این موضوع را در هفته بیست و هشتم، بخوبی در بازی حساس استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی آنهم در سه هفته مانده به پایان لیگ بیست سوم بخوبی دیدند.

 آنجا که پرسپولیس تا دقیقه 75 بازی سه بر صفر عقب بود، اما چگونه همت و غیرت پرسپولیسی در یک بازی طوفانی توانست به یاری پرسپولیس بیاید و با یک کامبک تاریخی؛ شب استثنایی را برای قهرمان پانزده دوره جام های فوتبال ایران رقم بزند و با لغزش رقیب دیرنه اش به صدر رفته و تا آخرین هفته این صدر نشینی را حفظ کند و شانزدهمین قهرمانی خود را در مقابل چشم نزدیک به 80 هزار تماشاگر مشتاق رقم بزند.

آنچه در این سه هفته انتهایی لیگ بیست و سوم جان خلیج فارس بیشتر از همه مشهود گردید، همان تعصب و همت و غیرت پرسپولیسی بازیکنان بود که برغم همه حرف و حدیث های بیرون میدان سبز و در فضای رسانه ایی؛ نمی خواستند و نگذاشتند قهرمانی واگذار شود.

بازی پرسپولیس و مس رفسنجان

شب 12 خرداد 1403 در ورزشگاه آزادی، بازی بین پرسپولیس و مس رفسنجان با همان بازیکنان و همان سبک بازی و همان تماشاگران متعصب و دو آتیشه شروع شد،

بازی که با چاشنی استرس از دست دادن جام و واگذاری آن به رقیب نه چندان دلچسبی که توجیه رفتارهای حاشیه ایی که همان جر و دعوای بین سر مربی و مدیر عامل مخلوع خود را داشت و مرتب بدون سند و مدرک نتیجه بازی ها را در بیرون میدان سبز جستجو می کرد،

بازی که موجب شد تا دقیقه 85  در مقابل تیم مس رفسنجانی که مزه ناکامی  در جام حذفی را به تیم رقیب چشانده بود، گره بخورد و می رفت تیم پرسپولیس باز هم با پرده ایی از ناکامی بزرگ روبرو شود.

اما تنها چیزی که توانست از این پرسپولیس دوباره قهرمان بسازد فقط و فقط همت و تلاش و روحیه جنگیدن تک تک بازیکنان تا دقیقه نود بازی در سه هفته انتهایی لیگ بیست وسوم بود. یعنی همان چیزی که حدود 5 ماه پیش آن را پیش بینی کرده بودیم.

مجید بهمنی

والسلام

خرداد 1403

1 نظر
  1. مجید می گوید

    عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.