تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

امنیت در مسافرت های خارجی

نگاهی به تهدیدات و آسیب های مسافرت خارجی

0

امنیت در مسافرت های خارجی

بنام خدا

از جمله شاخص های رشد و توسعه ی هر کشوری میزان توجه و رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی توسط نخبگان آن در خارج از کشور است.  این امرمهم، ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد و رعایت این امور از محورهای پیشرفت جامعه خواهد بود.

امروزه اکثر کشورها به خصوص جوامع توسعه یافته برای ارتقاء سطح کیفی و کمی دانش خود تلاش می کنند تا حوزه ی منافع خود را در سایه ی امنیتی و همچنین رعایت ضوابط حفاظتی افزایش داده تا از گزند و آفت های ناشی از ناامنی مصون بمانند بدیهی است ایجاد و حفظ این اصول مانند تمامی مقوله های فرهنگی ، مدنی، اجتماعی ….. نیازمند آموزش توجیه و ترویج فرهنگ مربوطه است تا بتوان از طریق این دانسته ها مجموعه ی افکار و اعمالی را که در مسافرت خارج از کشور باعث و سبب ایجاد آرامش و اطمینان می شود بکار برده و برای رسیدن به اهداف مسافرت آسیب ها تهدیدها و خطرات را شناخته و در مواقع لزوم واکنش مناسب از خود نشان  داد.

کتاب امنیت در سفر خارجی
مطالعه و بهره برداری از این کتاب؛ به کلیه کسانی که قصد مسافرت خارجی دارند و سازمان ها خصوصی و دوایر دولتی و همچنین دانشجویان ، نخبگان، فرهیختگان و…. توصیه می شود.

اصولاً مسافرت فردی یا گروهی از کشوری به کشور دیگر، به عنوان یک فرصت مناسب برای سرویس های اطلاعاتی و امنیتی کشور میزبان تلقی می شود. سرویس های اطلاعاتی، مترصد تخلیه ی اطلاعاتی  یا جذب مسافران به عنوان یک منبع خبری هستند. موضوعات مورد علاقه ی این سرویس ها می تواند مواردی باشد که برای سایر مسافران عادی تلقی شود، اما ممکن است در اختیار قرار دادن هر گونه خبر، وقایع و … در خصوص این موضوعات به سرویس های اطلاعاتی کشورهای دیگر جرم تلقی شده و مجازات هایی را در بر داشته باشد.

لازم به توضیح است در این راستا، نخبگان علمی هر کشوری به هنگام مسافرت خارجی برای سازمان های جاسوسی کشور مقصد؛ اهدافی ارزشمند محسوب میشوند. بنابراین مسافران برون مرزی (اعم از مسافرت های کاری و ماموریتی، زیارتی، تفریحی، درمانی، تحصیلی، پژوهشی و جهانگردی و توریستی؛  یا دید بازدید اقوام باشد) نباید تردیدی به خود راه بدهند که از بدو ورود به کشور مقصد؛ از اهداف و طمعه های سرویس اطلاعاتی آن کشور هستند ….

…. در این کتاب سعی شده به تمامی آنچه به عنوان تهدیدات امنیتی اجتماعی و اقتصادی که متوجه یک مسافر فرامرزی است، پرداخته شود.

این کتاب اکنون در آستانه چاپ دوم قرار دارد و در 144 صفحه توسط انتشارات کوثر شیراز و با مجوز رسمی وزارت ارشاد و با قیمت 22 هزار تومان منتشر شده است.

مطالعه و بهره برداری از این کتاب؛ به کلیه کسانی که قصد مسافرت خارجی دارند و سازمان ها خصوصی و دوایر دولتی و همچنین دانشجویان ، نخبگان، فرهیختگان و…. توصیه می شود.

تلفن های تماس جهت تهیه کتاب :

09170441060

09170441070

09170441080

09170441090

نشر کوثر سعادت

 سید محمد سعادت

دانشجوی دکتری حقوق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.