تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

جنگ غزه تهدید یا فرصت

نگاهی به فرصت هایی که بعد از جنگ غزه ایجاد شد

2

جنگ غزه تهدید یا فرصت

بنام خدا

تهدیداتی که به فرصت تبدیل شدند

یکی از ویژگی های بزرگ حضرت امام خمینی(ره) در امر حکومت داری، تبدیل تهدید به فرصت بود که دشمن را از رسیدن به اهداف خود ناکام می گذاشت. در این رابطه می توان دو مثال روشن را یادآوری کرد. بعد از شهادت شهید مطهری توسط گروهک ملحد فرقان حضرت امام فرمودند:«…  بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود… با ترور شخصیت های بزرگ ما، شخص های بزرگ‏‎ ‎‏ما، اسلام ما تأیید می شود. » و به این طریق هرگونه هراس و ترسی را از امت اسلامی بیرون انداخته تا جایی که در سال های بعد از ان وقتی منافقین شروع به ترورهای دست جمعی مسئولین نظام یا مردم  بی گناه می کردند، ملت ایران هراسی از این شهادت ها به دل راه نداند. یا اینکه بعد از حمله جنگده های رژیم بعثی عراق در شهریور 60 به فرودگاه های ایران و از کار انداختن بخش مهمی از توان نظامی ایران در آسمان امام خمینی(ره) با یک جمله این تهدید را خنثی نمود و انرژی و توان لازم را به بدنه نیروی هوایی کشور تزریق نمود. حضرت امام فرمودند:«… یک دزدی آمده است یک سنگی انداخته و فرار کرده، رفته است سرجایش. دیگر قدرت اینکه تکرار بکند ان‏شاءاللّه‏ ندارد. … »

جنگ غزه تهدید علیه اُمت اسلام

امروزه با گسترش میدان مبارزه استکبارعلیه اُمت اسلامی از میان جامعه ایران به سایر سرزمین های اسلامی، بار دیگر شاهد صحنه های تهدید، ایجاد فضای رعب و وحشت و کشتار و جنایت آشکار امت اسلام در سرزمین فلسطین و بخصوص غزه هستیم. کشتار فجیع و جنایتی هولناک علیه بشریت که صهیونیست ها از انجام ان دریغ نکرده و براحتی کودکان و زنان فلسطینی در غزه را حتی در بیمارستان های این منطقه هدف موشک های فسفری خود قرار داده و عملا بزرگترین زندان رو باز جهان را به زعم خود به آتش خانه ایی تبدیل کرده اند تا ملت مظلوم فلسطین را با نسل کشی به تسلیم وادار کنند.

آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد از یکسو معرکه گیری جنایت بار دولتمردان فعلی صهیونیست ها برای رهایی از چنگال دادگاه های خودشان است تا بتوانند چند صباحی بیشتر بر اریکه قدرت فاسد حکومت نامشروع اسرائیلی بر سرزمین های اشغالی تکیه زده و از بازخواست خودی ها فرار کنند و با به راه انداختن جنگی تمام عیار و به صحنه کشاندن همه حامیان غربی و امریکائیشان انان را شریک دزدان غافله نمایند و از سوی دیگر شاهد واکنش طبیعی ملتی مقاوم و تحت فشار و ظلم هستیم که توان خود را برای مقابله با جنایت های این رژیم خودکامه و نژاد پرست جمع کرده و همچون اتش فشانی، گدازه های اتشین قهر و خشم خود را مثل طوفان بر سر صهیونیست های فاسد و اشغالگر خالی می کنند. طوفانی که توانست تمامی معادلات پیچیده نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها را یکشبه بر باد بدهد و چهره پوشالی و عنکبوتی بودن این رژیم را بیشتر از قبل به جهان نشان دهد و شکستی جبران ناپذیر را به آنان تحمیل نمایند.

جنگ غزه تهدیدی که به فرصت تبدیل شد

درایت و هوشمندی طراحان و صحنه گردانان عملیات طوفان صحرا و همچنین بزرگترین حامی مقاومت در منطقه در سری بودن مطلق این عملیات ضمن به رخ کشیدن توان اطلاعاتی مبارزان در میان انبوه جاسوسان صهیونیست بار دیگر نشان داد که رهبران نظامی و سیاسی جبهه مقاومت دارای هوشمندی لازم هستند تا بتوانند با رعایت همه اصول و معیارهای نظامی و اطلاعاتی و سیاسی و بدون وارد شدن هیچ خدشه و ضعفی بر بدنه مقاومت، این طوفان را به اهداف خود که همانا نابودی نهایی رژیم اشغالگر قدس است؛ رهبری نمایند.

بر همین اساس است که از سوی مبارزان مقاومت شاهد صحنه گردانی ظفرمندانه جبهه های جنگ غزه توسط نیروهای مقاومت بوده و از طرفی تاکید رهبران این جبهه ها؛ ضمن پاسخگو دانستن رژیم صهیونیستی در قبال جنایت هایش در غزه، از اُمت اسلام خواهان پایداری، صبر و مقاومت بیشتر بوده و درخواست ادامه حمایت از مردم ستم دیده غزه و اعلام و اظهار حمایت سایر مردمان آزادیخواه جهان در سراسر گیتی دارند.

دست آوردهای جنگ غزه

رئوس دستاوردهای جبهه مقاومت و هزینه های رژیم صهیونیستی را در کمتر از یکماه گذشته می توان در موارد زیر خلاصه نمود؛ تشدید و افزایش بی وقفه مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین های اشغالی – چشیدن طعم اردوگاه های جنگی برای صهیونیست های رفاه طلب – به مرز ورشکستگی رساندن بورس اسرائیل که با تزریق 30 هزار میلیارد دلار از سوی غرب و تصویب کنکره امریکا به کمک های مالی بیشتر آن را از ورشکستگی نجات دادند– تلفات انسانی بسیار و به اسارت گرفتن جمع کثیری از یهودیان نظامی توسط مبارزان فلسطینی – قرار گرفتن اسرار و اطلاعات نظامی و اطلاعاتی این رژیم بدست رزمندگان حماس- پوشالی بودن گنبد آهنین و دیوارهای مرزی – توقف روند عادی سازی روابط بین اسرائیل و برخی کشورهای عرب – معطوف شدن بخش مهمی از افکار عمومی جهان به مظلومیت فلسطینیان و از یک سو و جنایتکار بودن صهیونیست ها از سوی دیگر – منتفی شدن سرمایه گذاری های اقتصادی شرکت های جهانی در سرزمین های اشغالی و توقف سرمایه گذاری های صهیونیست ها در برخی از جوامع عرب – شکست گسترش حضور سیاسی اسرائیل در منطقه بخصوص در میان کشورهای اسلامی – به گل نشستن پروژه های اقتصادی اسرائیل در منطقه – از بین رفتن بخش اعظمی از شرکت های دانش بنیان در اسرائیل – و از همه مهمتر مواجهه اسرائیل با کمبود نیروی انسانی کارآمد در همه عرصه های مختلف موجب گردید دلیل خوبی شکل بگیرد تا تمامی رهبران جبهه استکبار با احساس خطر اضمحلال اسرائیل، یک یا چند بار، با سفر حضوری به سرزمین های اشغالی؛ اعلام کنند که پشتیبان صهیونیست و رژیم غاصب آن هستند.

نتیجه

رژیم صهیونیستی اکنون در آتشی که قریب به 70 سال پیش به کمک حامیان صهیونیست و لابی های سرمایه دار خود در غرب و آمریکا در سرزمین های اشغالی و غزه افروخته؛ دچار شده است و امروزه جنگی را شروع کرده است که قطعا نخواهد توانست بدون پذیرش خسارت های جبران ناپذیر، ان را خاتمه دهد. به بیان دیگر جنگی که رژیم صهیونیستی هر روز بر دامنه ان می افروزد و آن را شروع کرده است؛ قطعا قادر نخواهد بود آن را تمام کند و انکه آن را خاتمه می دهد جبهه مقاومت است که با نابودی و اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی همراه خواهد بود.

انشاأالله

مجید بهمنی

آبان 1402

2 نظرات
  1. صالحی حسن می گوید

    مرسی؛ انشاالله شرایط،همین طور که نگارنده توصیف کرده پیش برود. انشاالله!

  2. صالحی حسن می گوید

    حمله ی هفتم اکتبر حماس به اسراییل هرچند که هزینه سنگینی داشته و تا کنون حدود پانزده هزار نفر کشته و معلول برای ساکنین غزه بجا گذاشته که متاسفانه برای عده ای از مسئولین ما و حماس این تعداد انسان صرفاً عدد هستند ولی عکس العمل وحشتناک صهیونیست ها برای وارد ساختن این تعداد تلفات انسانی و خسارات مالی به مردم غزه ، به منزله شلیک تیر خلاص به جریان راست افراطی در اسراییل می باشد تا آنها را از قدرت کنار بزند و مجالی به نیروهای متعادل بدهد تا راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی و اسرائیلی را با همزیستی مصالمت آمیز دو ملت را پیاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.