تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

کار باید تشکیلاتی باشد

گزیده هایی از سخنان رهبری در خصوص کار تشکیلاتی

0

کار باید تشکیلاتی باشد

مجموعه ایی  جمع آوری شده از سخنان رهبری معظم انقلاب که با توجه به نیاز فعالان فرهنگی تهیه شده است،

برخی از عناوین این مجموعه شامل  ضرورت کار تشکیلاتی،  آثار و برکات کار تشکیلاتی، شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی، آفت شناسی کار تشکیلاتی، وظایف مدیر تشکیلات، وظایف اعضاء تشکیلات …  است که کاملا بصورت کاربردی، دسته بندی و پردازش شده اند.

 بخشی از مطالب:

هيچ كاري بدون تشكيل پيش نميرود

تشکیلات یکی از فرایض هر گروه های مردمی است که یک هدفی را دنبال میکند. تشکیلات یعنی نظم، یعنی ارتباط و اتصال و زنجیره ایی کار  کردن؛ این معنای تشکیلات است. این چیزی است که نه فقط بد نیست، بلکه یک چیز خوب، بلکه یک چیز ضروری است، هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمیرود. انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت وپیروز نشد.

طبیعی است که اساس کار  تشکیلات است. شکی نیست تا تشکیلاتی نباشد هیچ چیزی بر اساس آن نمی شود بنا کرد لیکن در ایجاد تشکیلات نمی شود خیلی معطل ماند.

بدون سازماندهی، بدون تشکیلات مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمی رود. نخیر، بنده معتقد به نظم سازمان هستم اما معتقدم این نظم سازمانی نباید ما را از هویتمان خارج کند.

باید که توجه داشته باشید در همه کارها از جمله در این کار، ساز و کار تشکیلاتی و اداری نقش مهمی دارد. این نه به معنای گم شدن در هفت توی بورکراسی و دیوان سالاری است، بلکه به معنای؛ بودن تشکیلات و بودن مسئول و وجود مرکز فکر است.

…..

نکته دیگر کارجمعی تعاون و همکاری با یکدیگر و همت بلند است. کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند.

….

علاقه مندان می توانند برای دریافت این مجموعه  اینجا را کلیک کنند

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.