تحلیل ایرانی
بررسی و تحلیل
مرضیه ضیغمی

انعکاس -11 ایران  در نگاه برخی از مطبوعات خارجی

نگاهی به نظرات برخی مطبوعات خارجی با موضوع ایران

0

انعکاس -11 ایران  در نگاه برخی از مطبوعات خارجی

منبع عنوان چکیده
الجزیره؛ ۹ اوت

 

موازنه قوا و بازگشت به خاورمیانه… رمزگشایی از لشکرکشی آمریکا به خلیج فارس

 

با توجه به اتهامات متقابل واشنگتن و تهران مبنی بر تلاش برای ایجاد مزاحمت برای کشتی ها و توقیف نفتکش ها؛ اعلامیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده مبنی بر ورود بیش از ۳ هزار ملوان و یک شناور دریایی اضافی به خاورمیانه خشم تهران را برانگیخت و به همین دلیل به نوبه خود تهدید کرد که هرگونه تشدید تنش در آبهای خلیج فارس با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد.
العربي الجديد؛ ۱۲ اوت

 

معامله مبادلات ایران و آمریکا… مقدمه ای برای یک توافقنامه وسیعتر؟

 

اعلام معامله مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا در روز پنجشنبه بار دیگر باعث مطرح شدن پرونده برنامه هسته ای ایران شد و از توافق غیررسمی دو کشور جهت کاهش تنش های فیمابین سخن به میان آمد آن هم پس از آنکه تنش یاد شده با توجه به حمایت های نظامی ایران از روسیه در نبردش علیه اوکراین به همراه تنش در خلیج عرب (فارس) و امنیت خطوط کشتیرانی در آن به نقطه بغرنجی رسیده بود.
جروزالم پست؛ ۳ آگوست

نویسنده: روث واسر من لند

 

خشونت و جنایت در جامعه عربی اسرائیل به ایران کمک میکند تا بر اسرائیلی غلبه کند  افزایش شدید جنایت و خشونت در جامعه اسرائیل در یک دهه و نیم گذشته در واقع موجب فقدان ثبات و عدم اجرای قانون می شود که این امر در خدمت آرمان های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

آرزوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نفوذ سیستماتیک در چندین عرصه پیرامون اسرائیل و همچنین نفوذ درون خود اسرائیل است.

تایم؛ 7 آگوست

نویسنده: گریگوری برو

 

چگونه ممکن است ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به تفاهم هسته ای دست یابند

 

حدود یک ماه پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر این که ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به دستیابی یک تفاهم غیر رسمی نزدیک شده اند، که این تفاهم تنشهای آنها بر سر برنامه هسته ای این کشور را کاهش میداد. یک ماه بعد، پیشرفت در روند دستیابی به این تفاهم” محدود” و به نظر میرسید توافق آنها برای مبادله زندانیان به بن بست رسیده است. با این وجود هیچ صحبت جدیدی صورت نگرفته و روابط واشنگتن و تهران در هفته های اخیر تنش بیشتری پیدا کرده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.